اوکاسیو کورتز: افزایش جرم در نیویورک به کاهش بودجه پلیس ربطی ندارد

«مردم نیاز به پرداخت اجاره خود و تغذیه کودکان‌شان دارند»

الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده مجلس ایالات‌متحدهBILL PUGLIANO / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده مجلس از ایالت نیویورک تاکید می‌کند افزایش نرخ جرایم نیویورک ربطی به کاهش بودجه پلیس ندارد و صرفا به این خاطر است که مردم نیاز به پرداخت اجاره خود و تغذیه کودکان‌شان دارند.

روز پنجشنبه و در ملاقاتی مجازی با حوزه انتخاباتی‌اش الکساندریا اوکاسیو کورتز به پرسشی درباره افزایش شدید نرخ جرم در شهر پاسخ داد که در نشریه هیل گزارش شد.

او گفت: «آیا به نظر شما این هیچ ربطی به این واقعیت ندارد که اکنون آماری بی‌سابقه از بی‌کاری در ایالات متحده گزارش می‌شود؟ این واقعیت که مردم در چنان وضعیت وخیم اقتصادی قرار دارند که از زمان رکود عظیم شاهد آن نبوده‌ایم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نماینده دموکرات در ادامه گفت افزایش این نرخ به خاطر شکست دولت فدرال در ارائه کارآمد بیمه بی‌کاری و کمک‌های مالی کافی است.

خانم اوکاسیو کورتز ادامه داد: «شاید این به آن خاطر باشد که کسانی نمی‌توانند اجاره خود را پرداخت کنند و هراس آن را دارند. از خانه بیرون می‌روند تا شاید راهی پیدا کنند، در حالی که پول ندارند غذای کودکان خود را تامین کنند. پس مجبورند مقداری نان بدزدند یا باید با شکم گرسنه سربه بالین گذارند.»

مقامات اظهار داشته‌اند آمار جرایم در این شهر اخیرا افزایش داشته است و دزدی از مغازه‌ها در ماه گذشته در مقایسه با ماه ژوئن سال گذشته دو برابر بیشتر شده است.

اداره پلیس نیویورک با صدور بیانیه‌ای گفت علی‌رغم محدودیت‌هایی که برای بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹ برقرار شده است، جرایم و حوادث در تمام مناطق شهر «به شدت افزایش یافته است». 

سی‌ان‌ان گزارش کرد سرقت از خانه‌ها نیز به شدت افزایش یافته و آمار فعلی ۱۶۹۱ مورد، در مقایسه با ۷۵۹ مورد در سال گذشته است. همین طور سرقت ماشین نیز بیش از ۶۰ درصد در این شهر افزایش یافته است.

در پرتو این آمار، درموت شیا، رییس پلیس نیویورک گفت: «افزایش شدید جرایم خشونت‌آمیز و تیراندازی در نیویورک جان افراد بی‌گناه را به خطر انداخته و تاروپود زندگی اجتماعی در شهرمان را از هم می‌درد.»

رییس پلیس افزود که اداره او علاوه بر تغییرات نظام عدالت کیفری که به خاطر شیوع کووید-۱۹ انجام شده، با «کاهش شدید بودجه» مواجه شده است.

الکساندریا اوکاسیو کورتز تاکید کرد افزایش نرخ جرم نمی‌تواند نتیجه کاهش بودجه پلیس باشد که بعد از قتل جورج فلوید و بروز اعتراضات سراسری در کشور به خاطر خشونت پلیس و نژادپرستی نظام‌مند پیشنهاد داده شد.

او گفت: «بگذارید همین جا پاسخ هر کسی را که در این باره سوالی دارد آشکار و روشن بدهم: بودجه اداره پلیس نیویورک کاهش نیافته است.»

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک طرح کاهش یک میلیارد دلاری بودجه پلیس این شهر را پیشنهاد داد که بودجه سالانه شش میلیارد دلاری دارد.

اقدامی که خانم اوکاسیو کورتز نیز علنا از آن حمایت کرده است.

او گفت: «این پیشنهاد هنوز انجام نشده است. به یاد داشته باشید که افزایش نرخ جرایمی که اکنون اتفاق افتاده تحت بودجه شش میلیارد دلاری اداره پلیس نیویورک رخ داده است. بودجه شش میلیارد دلاری ما جلوی این افزایش جرایم را نگرفته است.»

© The Independent