ویسکی جانی واکر در بطری های کاغذی، به بازار خواهد آمد

این محصول پنج بار سبک تر از یک بطری شراب و کربن آن نیز شش مرتبه کمتر است

دیاجیو علاوه بر جانی واکر نشان‌های تجاری مشروبات الکلی نظیر اسمیرنوف، بیلیز و گینس را در اختیار دارد- Getty Images/Diageo

مالک نشان تجاری ویسکی جانی واکر اعلام کرده است این مشروب در بطری‌های کاغذی صد در صد عاری از پلاستیک، عرضه می‌شود.

از زمانی که این محصول توسط  جانی واکر خواروبارفروش  در سال ۱۸۲۰ در شهر اسکاتلندی کیلمارنوک عرضه شد، ویسکی جانی واکر به نامی معروف و آشنا در سطح جهان تبدیل‌شده و احتمالاً محبوب‌ترین ویسکی ترکیبی اسکاتلندی در سراسر جهان است.

این محصول در چندین نمونه مانند برچسب سیاه، قرمز و آبی عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها و طعم مخصوص به خود را دارند.

حالا ۲۰۰ سال بعد از اولین باری که این محصول شناخته شد، ویسکی جانی واکر ساخت یک بطری جدید و نوآورانه را آغاز کرده  که هدفش حفاظت از محیط‌زیست موقع دفع بطری‌هاست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«دیاجیو» شرکتی که مالکیت ویسکی جانی واکر را به عهده دارد، می‌گوید آنچه را که ساخته «اولین بطری مشروب صددرصد عاری از پلاستیک و مبتنی بر کاغذ است که در جهان ساخته می‌شود و در اوایل سال ۲۰۲۱ به همراه ویسکی جانی واکر به بازار خواهد آمد.»

این بطری که از منبع چوب پایدار ساخته‌شده طی همکاری با شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری پیلوت لایت و شرکت فن‌آوری بسته‌بندی پایدار پالپکس لیمیتد، به وجود آمده است.

دیاجیو اظهار داشت: «پالپکس لیمیتد اولین نوع بطری‌های مبتنی بر کاغذ و جمع شونده را طراحی  کرده و توسعه داده است، این محصولات صددرصد بدون پلاستیک بوده و انتظار می‌رود به‌طور کامل قابل بازیافت باشند.»

«این بطری از منبع پایدار خمیرکاغذ و مطابق با استانداردهای ایمن مواد غذایی ساخته‌شده و در جریان زباله‌های استاندارد، به‌طور کامل بازیافت می‌شود.»

دیاجیو تأکید کرد که امیدواراست ساخت این بطری سایر کارخانه‌ها را ترغیب کند تا در مورد طراحی بسته‌بندی‌هایشان بازبینی داشته باشند و البته  هم‌زمان در کیفیت موجود محصولات هم خللی ایجاد نشود.

ایوان اندرو مدیر ارشد بخش پایداری شرکت دیاجیو از راه‌اندازی این بطری جدید مشروب ابراز افتخار کرد.

او گفت: «باعث افتخار است که برای اولین بار در جهان موفق به ساخت این محصول شده‌ایم. ما همواره در حال تلاش هستیم تا محدوده کار خود را به سمت بسته‌بندی پایدار ببریم و این بطری این قابلیت را دارد که حقیقتاً سرآغاز باشد.

«حس خوبی است که این محصول را باجانی واکر آغاز می‌کنیم، نشان تجاری‌ای که در طول ۲۰۰ سال حضور خود همواره مسیر خلاقیت را پیش رو داشته است.»

دیاجیو علاوه بر جانی واکر نشان‌های تجاری مشروبات الکلی نظیر اسمیرنوف، بیلیز و گینس را در اختیار دارد.

ماه گذشته، بطری شراب کاغذی به‌عنوان یک جایگزین سازگار با محیط‌زیست به‌جای بطری‌های استاندارد شیشه‌ای و پلاستیکی که هم‌اکنون در بازار موجود است، ارائه شد.

بطری فروگال از ۹۴ درصد کاغذ مقوای قابل بازیافت ساخته‌شده و با یک‌لایه (آستر) داخلی از درجه مواد غذایی برای نگهداری شراب عرضه می‌شود.

این محصول ۵ بار سبک‌تر از یک بطری شراب استاندارد است و اثر کربن آن ۶ مرتبه کمتر است.

© The Independent

بیشتر از زندگی