کشورهایی که فروش تابعیت و پاسپورت خود را ارزان کردند

بحران مالی ناشی از کرونا سبب شده برنامه «سرمایه‌گذاری در ازای پاسپورت» ارزان‌تر شود

بسیاری از جزایر کوچک در کارائیب به برنامه‌های «دریافت شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری» به‌عنوان وسیله‌ای برای درآمدزایی نیاز دارند- Social Media

پس از همه‌گیری کرونا و وقوع بحران اقتصادی در جهان کشورهایی که در ازای مبالغی پول یا سرمایه‌گذاری خارجی تابعیت خود را می‌فروشند مجبور شده‌اند تخفیف‌های گسترده‌ای به متقاضیان جدید بدهند.

تعدادی از کشورهای حوزه کارائیب که برنامه‌هایی برای اعطای تابعیت یا گذرنامه به خارجی‌هایی دارند که حاضر به پرداخت پول یا سرمایه‌گذاری مستقیم در کشورشان باشند. بحران کرونا تقاضای تابعیت در این کشورها را به‌شدت کاهش داده است.

 بر اساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است ، كرونا سبب شده این کشورها تخفیف‌های گسترده‌ای به متقاضیان جدید بدهند.

بسیاری از جزایر کوچک در کارائیب به برنامه‌های «دریافت شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری» به‌عنوان وسیله‌ای برای درآمدزایی نیاز دارند. این برنامه و همچنین صنعت گردشگری در این جزایر پس از همه‌گیری کرونا به‌شدت آسیب ‌دیده است و هتل‌ها و سواحل این جزایر تقریباً کاملاً خلوت شده‌اند.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که جزایر سنت‌کیتس و نوویس در کارائیب که تنها ۵۳ هزار نفر جمعیت دارند، جزو اولین کشورهایی بودند که تخفیف‌های مربوط به میزان پول مورد نیاز برای اخذ تابعیت و گذرنامه را اعمال کردند. آن‌ها امید دارند که ثروتمندان را مجدداً به برنامه اعطای تابعیت و گذرنامه ترغیب کنند.

این دو جزیره تا پایان سال یک پیشنهاد ویژه ارائه داده‌اند که به‌موجب آن شخصی که مایل به اخذ تابعیت است، در «صندوق توسعه پایدار»، می‌تواند مبلغ ۱۵۰هزار دلار کمک مالی ‌کند و در ازای آن برای وی و چهار نفر از اعضای خانواده‌اش پاسپورت صادر می‌شود. این کاهش ۲۳ درصدی از قیمت ۱۹۵ هزار دلاری قبلی را نشان می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جزایر دیگری نیز در همین منطقه وجود دارند که پیشنهادهای ارزان‌تری برای به دست آوردن تابعیت خود ارائه می‌دهند، از جمله دومنیکا، آنتیگوا و باربودا.

بسیاری از کشورهای منطقه از جمله سنت لوسیا، گرنادا، آنتیگوا و باربودا و دومنیکا تغییراتی در قوانین مهاجرتی خود ایجاد کرده‌اند تا افراد خارجی بیشتری را به خود جلب کنند. برخی از این کشورها تابعیت را در ازای مبلغی معادل تنها صد هزار دلار ارائه می‌دهند.

از دهه ۱۹۸۰، «اعطای شهروندی با سرمایه‌گذاری» به یک تجارت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. این برنامه فرصتی برای ثروتمندان فراهم می‌کند تا از محدودیت‌های سفر در گذرنامه‌های کشورهای خود رها شوند.

بیشتر از