پلیس اسلحه‌های زوج مخالف اعتراضات مردمی را مصادره کرد

این زوج بر روی تظاهرکنندگان «جان سیاه‌پوست مهم است» اسلحه کشیدند

معترضین علیه نژادپرستی و وحشیگری پلیس در مقابل بالکن منزل مارک و پاتریشیا مک کلوزکی- Michael B. Thomas / Getty Images via AFP

پلیس با حکم تفتیش به خانه یک زوج ساکن سنت لوئیس یورش برد. این زوج بر روی مردمی که هنگام راهپیمایی «جان سیاه‌پوست مهم است» از کنار خانه آنها می‌گذشتند، اسلحه کشیدند.

یورش به خانه مارک و پاتریشیا مک کلوزکی منتهی به مصادره اسلحه‌ای شد که در ویدیوی این واقعه در دستان آقای مک کلوزکی دیده می‌شد. این واقعه در ماه ژوئن رخ داد و ویدیوی آن در حجم انبوهی در صفحات شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید.

به گزارش منابع خبری محلی، عملیات جست‌وجوی پلیس جمعه شب در خانه واقع در محله وست اند مرکزی انجام شد. کی‌اس‌دی‌کی از مصادره اسلحه این مرد خبر داد.

روز ۲۸ ژوئن، مردم از یک خیابان خصوصی به سمت خانه لیدا کروسون، شهردار سنت لوئیس، در حالی که شعار می‌دادند و خواهان استعفای شهردار بودند، از کنار خانه مک کلوزکی می‌گذشتند.

شهردار سنت لوئیس در یک برنامه زنده، اسامی و آدرس کسانی را خوانده بود که طی نامه‌ای از وی خواسته بودند بودجه نیروی پلیس را متوقف کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش پلیس، خانواده مک کلوزکی ادعا کردند که دیده‌اند «گروه بزرگی از مردم دروازه آهنی را که تابلو عبور ممنوع و خیابان خصوصی روی آن نصب بوده است، به زور می‌شکنند و عبور می‌کنند.»

این زوج مدعی شدند که این گروه فحش و ناسزا می‌دادند و تهدید می‌کردند و «چند نفر را دیدند که مسلح بودند»، و به همین دلیل آنها نیز خود را مسلح کردند.

ایالت میسوری قوانینی دارد که ممکن است خانواده مک کلوزکی را از اتهام فعل مجرمانه مبرا کنند. تا این تاریخ هنوز هیچ اتهامی ثبت نشده است.

این ایالت، با قوانین «حمل سلاح»، «حریم خانه» و «شرط قلعه»، به شهروندان اجازه می‌دهد که در صورت احساس خطر یا برای حفاظت از محل سکونت خود، از اسلحه استفاده کنند.

اما جان امان، استاد دانشگاه سنت لوئیس، به کی‌ام‌او‌وی گفته است که این قوانین اجازه نمی‌دهد اسلحه را به سوی کسی نشانه بگیرید، مگر آن که کسی به قصد تهدید به شما نزدیک، یا وارد خانه شما شود. ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد که خانم مک کلوزکی ظاهرا اسلحه را بدون هدف مشخص نشانه گرفته است و انگشتش روی ماشه است.

کیم گاردنر، بازپرس شهر، مشغول تحقیق روی این حادثه است. او گفته است: «اشتباه نکنید. ما هرگز در مقابل کسانی که حقوق تصریح شده خود در اصل نخست قانون اساسی (آزادی بیان) را اجرا می‌کنند، استفاده از سلاح را تحمل نمی‌کنیم. و تمام قدرت قانونی میسوری را به کار می‌گیریم تا مردم را مسئولیت‌پذیر نگه داریم.»

© The Independent