دو سوم دریافت‌کنندگان وام ازدواج در ایران دختران زیر ۱۸ سال هستند

وزارت ورزش از افزایش ازدواج‌های صوری برای دریافت وام ازدواج خبر داد

وام ازدواج با سود چهار درصد که در ایران نسبتا سود پایینی است، پرداخت می‌شود و مدت بازپرداخت آن هفت سال است-عکس از ایسنا

معاون وزیر ورزش و جوانان ایران هشدار داد که ازدواج‌های صوری برای دریافت وام، می‌تواند ۵۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سال ۱۳۹۹ را تضییع کند.

محمدمهدی تندگویان در جلسه روز یک‌شنبه، ۲۲ تیرماه، ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: «با افزایش مبلغ وام، که سقف آن صد میلیون تومان برای هر زوج است، متاسفانه خرید و فروش وام‌های ازدواج، طلاق‌ها و ازدواج‌های صوری هم افزایش یافته ‌است.»

این مقام وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این ‌که دو سوم دریافت‌کنندگان وام ازدواج در سال‌های اخیر دختران زیر ۱۸ سال بوده‌اند، ادامه‌داد: «شمار قابل‌توجهی از درخواست‌کنندگان وام ازدواج هم زنان ۵۰ – ۴۵ ساله هستند که در سن فرزندآوری قرار ندارند و در نتیجه، ازدواج آنان در نرخ رشد جمعیت اثرگذار نخواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ضمن بیان این‌ که  ۳۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سال ۹۸ به وام ازدواج تخصیص داده شده، خواستار تدوین یک دستورالعمل مشخص به منظور بازپرداخت وام ازدواج همچون وام مسکن شد.

وام ازدواج با سود چهار درصد که در ایران نسبتا سود پایینی است، پرداخت می‌شود و مدت بازپرداخت آن هفت سال است.

اظهار نظر معاون وزارت ورزش و جوانان در حالی بیان می‌شود که مدتی پیش مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای از دولت خواست که پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان تسریع شود.

در این تقاضانامه، به امهال اقساط تسهیلات ازدواج و اشتغال‌زایی با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرر و زیان کسب و کارها هم اشاره شده‌ بود.

در پاسخ به این تقاضا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، طی نامه‌ای به رئیس بانک مرکزی دستور داد که بازپرداخت این وام‌ها نیز بدون احتساب هرگونه جریمه یا کارمزد مضاعف صورت پذیرد.