تغییرات اساسی در مربیگری تیم‌های آرسنال

آرسنال، فِرِدی لیونگبرگ را به سمت دستیار سرمربی تیم ارتقا داد و او عملا در فصل جدید، جانشین استیو بولد خواهد شد.

بازیکن میانی سابق آرسنال، پس از عملکرد درخشان اخیرش در تیم‌های زیر ۲۳ سال، تلاش خواهد کرد نسلی جوان از بازیکنان بااستعداد را وارد تیم کند.

حالا لیونگبرگ در همکاری تنگاتنگ با اونای امری، سرمربی بزرگسالان آرسنال، با تیم اول این باشگاه خواهد داشت. بولد که دستیار امری بوده، قبلا نقش مشابهی در تیم آرسن ونگر داشت، و حالا در فصل بعد، با تیم زیر ۲۳ سال کار خواهد کرد.

لیونگبرگ به وبسایت آرسنال گفت: «از فرصتی که برای کار کردن و رشد دادن بعضی از بهترین بازیکنان جوان، آوردن آنها به تیم شماره یک و همکاری با اونای و تیم مربیگری‌اش برای پیروزی در رقابت‌ها پیدا کرده‌ام، خیلی ذوق زده‌ام.»

لیونگبرگ گفت: «از این ساختار تازه استقبال می‌کنم و آماده‌ام که تجربه و دانشم را برای موفقیت در این سطح به دیگران منتقل کنم.»

ترفیع لیونگبرگ – که در تیم شکست ناپذیر و افسانه ای فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ آرسنال بازی می‌کرد – نشانه‌ای از نفوذ و محبوبیت فزاینده او در درون باشگاه است. از همین حالا به لیونگبرگ گفته شده که اگر امری تصمیم به ترک تیم بگیرد، او مربی موقت خواهد شد.

باشگاه آرسنال در بیانیه‌ای که در وبسایتش منتشر شد، گفت: «از تاثیری که فِرِدی در کمک به رشد دادن بازیکنان جوان و رساندنشان به تیم اول داشته خوشحالیم و او کاملا شایسته این ترفیع است. فِرِدی در کنار مسئولیت‌های مربیگری تازه‌اش، توجه خاصی به بازیکنان جوانی خواهد کرد که به تیم اول ما منتقل می‌شوند.»

در این اطلاعیه آمده است: «استیو بولد رهبری تیم زیر ۲۳ سال ما را به عهده خواهد گرفت و در کنار پِر مکمستر، مدیر آکادمی آرسنال، بر برنامه‌های مرحله‌ای زیر ۲۳ و زیر ۱۸ سال ما نظارت خواهد داشت. استیو در کنار مسئولیت تازه‌اش به عنوان سرمربی تیم زیر ۲۳ سال، با فردی همکاری خواهد کرد تا مشخص کنند که بازیکنان چطور از آکادمی به تیم اول منتقل می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که بازیکنان ما در زمان مناسب، با چالش های مناسب روبرو خواهند شد.»

سال بیبو، مربی دروازه‌ بانان آرسنال نیز مسئولیت‌های تازه‌ای به عهده خواهد گرفت. سمت تازه او شامل انتقال بازیکنان جدید باشگاه به تیم بزرگسالان است. بن نپر، مدیر بازیکنان قرضی آرسنال، «تیم انتقالی» این باشگاه را تکمیل می‌کند.

رائول سانلهی، رئیس بخش فوتبال آرسنال، گفت: «شناسایی، به کارگیری و رشد دادن بازیکنان جوان بخشی کلیدی از استراتژی ماست. در گروه‌های سنی جوانتر بازیکنان ما استعدادهای درخشانی هست، و مثل همه باشگاه‌های درجه یک، چالش ما این است که کمکشان کنیم از توانایی‌هایشان بیشترین بهره را ببرند.»

وی گفت: «انتقال از آکادمی فوتبال به فوتبال بزرگسالان همیشه سخت‌ترین بخش کار است. ما هم اکنون برنامه‌های خوبی در درست داریم، ولی این تغییرات در کادر مدیریت، تضمین می‌کند که برنامه‌هایمان برای تک تک بازیکنان، روشن و استوار است.»

از زمان خروج ناگهانی اسون میسلینتات، رئیس بخش استعدادیابی آرسنال در ماه ژانویه، این تیم مشغول تغییر دادن مدیرانش بوده است.

اسون میسلینتات آلمانی در نوامبر ۲۰۱۷ با سروصدای زیادی به آرسنال پیوست، ولی بعد از کنار رفتن ایوان گازیدیس، مدیرعامل آرسنال، و پیوستن او به تیم آ.ث.میلان در پی انتصاب امری به سمت سرمربی تیم در تابستان گذشته، به حاشیه رانده شد و آرسنال را ترک کرد.

در غیاب او، سانلهی به عنوان رئیس بخش فوتبال باشگاه منصوب شد، و ویانی ونکیتشم به مقام مدیرعامل ترفیع یافت و مسئولیت‌های بازرگانی را که قبلا به عهده گازیدیس بود بر دوش گرفت.

© The Independent

بیشتر از ورزش