دست به دست شدن ویدیوی دندان‌پزشک خوش‌ذوق در نشان دادن نحوه پوشیدن ماسک 

این ویدیو که تا کنون بیش از ۳.۴ میلیون بار مشاهده شده مورد تقدیر کاربران تیک‌تاک قرار گرفته است

با این شیوه، ماسک بهتر و ایمن‌تر روی صورت قرار می‌گیرد - TikTok

با ضروری شدن استفاده از ماسک صورت در این دوره کرونایی، ویدیویی از سوی یک دندان‌پزشک به اشتراک گذاشته شده است که به شیوه‌ای ساده، نحوه استفاده بهتر از ماسک جراحی یک‌بار مصرف را نشان می‌دهد.

با آن شیوه، ماسک هم بهتر روی صورت قرار می‌گیرد و هم «محافظ‌تر» است.

دکتر دندان‌پزشک، اولیویا کوی، به طور منظم ویدیوهایی را در پیوند با بهداشت دهان و دندان روی صفحه تیک‌تاک خود منتشر می‌کند و ترفندهایی را برای استفاده صحیح از ماسک نشان می‌دهد.

این پزشک اخیرا ویدیویی را روی تیک‌تاک خود قرار داده است که توضیح می‌دهد چگونه می‌توان با چند ترفند ساده، دو جانب ماسک جراحی را سفت کرد و خاصیت محافظتی آن را بالاتر برد.

خانم کوی در این ویدیو ابتدا از مخاطبان می‌خواهد که دستان خود را بشویند. سپس فضای خالی کناره‌های ماسک را نشان می‌دهد که به خاطر شل بودن ماسک، در دو طرف صورت ایجاد می‌شود.

او می‌گوید «همان طور که می‌بینید، طرفین صورت شما خیلی راحت در معرض تماس با هوای بیرون است.»

او سپس برای حل مشکل توصیه می‌کند که ابتدا ماسک را از وسط تا کنید و سپس گره‌های قسمت گوش را تا جایی که ممکن است، به طرف پارچه ماسک محکم ببندید.

پس از گره زدن طرفین، باید ماسک را باز کنید و گوشه‌های آن را از سوراخ‌های کوچکی که در دو طرف تشکیل شده تا بزنید.

بعد از آن که بند را از سوراخ‌ها رد کردید، ماسکی خواهید داشت که محکم‌تر روی صورت می‌نشیند.

به گفته دکتر کوی، ماسک محکم‌تر می‌تواند جایگزین خوبی برای ماسک‌های N95 باشد، و به ویژه برای صورت‌های کوچک‌تر مناسب است.

این ویدیو که تا کنون بیش از ۳.۴ میلیون بار مشاهده شده مورد تقدیر کاربران تیک‌تاک قرار گرفته است.

یکی از کاربران نظر داده است: «عجب راه‌حل مفیدی. ممنون از اشتراک‌گذاری.» و کاربری دیگر گفته است: «فوق‌العاده ممنون به خاطر این راهنمایی. همین الان امتحان کردم و بسیار بهتر شد.»

این دندان‌پزشک در یادداشت ویدیویی دیگری در تیک‌تاک نشان داده است که افراد عینکی چگونه می‌توانند بدون بخار کردن شیشه عینک‌شان، از ماسک استفاده کنند.

در آن ویدیو، او توضیح می‌دهد که اگر با استفاده از نوار چسب پزشکی یا حتی فشار دادن ماسک، از محکم چسبیدن ماسک دور بینی خود مطمئن شوید، دیگر شیشه عینک شما از نفس‌هایتان بخار نمی‌گیرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی