همکاری نخستین مدل تراجنسیتی با مجله اسپورت ایلو ستریتد

ولنتینا سمپایو، برزیلی تاریخ‌ساز صنعت مد شد

ولنتینا سمپایو، مدل تراجنسیتی - GABRIEL BOUYS / AFP

ولنتینا سمپایو اولین مدل تراجنسیتی است که درنسخه لباس شنای مجله اسپورت ایلوستریتد (SI) معرفی می‌شود.

روزجمعه این مدل ۲۳ ساله اهل برزیل با انتخاب شدنش به عنوان چهره جدید لباس شنای اس آی سال ۲۰۲۰، تاریخ ساز شد.

طبق گفته‌های سمپایو که در مقاله‌ای در تارنمای مجله بازگو شده است، او در مورد این که این فرصت چه معنایی برای او دارد، اظهار می‌دارد که «هیجان‌زده و مفتخر» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌نویسد:«من یک فرد تراجنسیتی هستم و در یک روستای مهجور و دورافتاده ماهیگیری در شمال برزیل به دنیا آمدم. برزیل کشور زیبایی است، اما درآن بالاترین میزان جرایم خشونت‌آمیز و جنایات علیه جامعه تراجنسیتی در جهان رخ می دهد (سه برابر بیشتر از ایالات متحده). تراجنسیتی بودن معمولا به مفهوم ارتباط نیافتن با ذهن و قلب مردم است. ما تنها به دلیل موجودیت‌مان، با تمسخر، تحقیر، واکنش‌های هراس‌بار و خشونت‌های فیزیکی روبه‌رو هستیم.

فرصت‌های احتمالی ما برای پاگرفتن در یک خانواده مهربان و پذیرا، تجربه‌ای مفید در مدرسه و یا یافتن شغلی ارزشمند، به‌طرزی بارونکردنی بسیار محدود و البته پرچالش است.»

سمپایو با اقرار به این نکته که یکی ازافراد خوش‌شانس است ادامه می‌دهد:«قصد من این است که تا جایی که می‌توانم، قدردان این رخداد باشم.»

این مدل که قبلا هم با انتخاب شدنش به عنوان اولین مدل تراجنسیتی در ویکتوریا سیکرت در اوت ۲۰۱۹ تاریخ‌ساز شده بود، در پایان این مقاله از مجله اس آی برای این فرصت و «احترام به او برای خود حقیقی‌اش» تشکر می‌کند.

او می‌نویسد:«از شما سپاسگزارم که درک می‌کنید که من بیش از هر چیز دیگری، یک انسانم. ممنونم که از من برای اشاعه پیام عشق، شفقت و وحدت همگانی، حمایت می‌کنید.»

سمپایو در اینستاگرام تصویری را که عکاس «جوزی کلاف» در طول عکاسی در جزیره اسکراب (از جزایر ویرجین بریتانیا) از اوگرفته بود، به اشتراک گذاشت و طرفدانش این مدل را برای این دست آوردش مورد تحسین و تشویق قرار دادند.

شخصی نوشت:«تبریک ولنتینا!!! تو نماینده ما و نماینده کشورت هستی و فراتر از همه این‌ها، خودت را هم به زیبایی بیان می‌کنی.»

شخص دیگری نوشت: «ای الهه قدرتمند و درخشان، به رشد و نمو ادامه بده!»

نسخه لباس شنای اس آی ۲۰۲۰، از روز ۲۱ ژوئیه در روزنامه‌فروشی‌ها خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی