امکان مصونیت تعدادی از ساکنین محله‌های نیویورک در برابر ویروس کرونا

رنگین‌پوست‌ها در معرض خطر بیشتری نسبت به سفیدپوست‌ها قرار گرفتند

اگر پادتن‌ها واقعا باعث ایجاد مصونیت در برابر این ویروس شوند، آنگاه درصورت شیوع «موج دوم» این ویروس کمی بعدتر در سال جاری میلادی محلات ثروتمند‌نشینی که اکنون نرخ ابتلای پایینی دارند احتمالا در معرض بیشترین خطر قرار خواهند گرفت - BRYAN R. SMITH / AFP

اطلاعات جدید از درمانگاه‌های شهر نیویورک نشان می‌دهد بعضی محلات این شهر ممکن است تاکنون تا حد زیادی نسبت به ویروس کرونا مصون شده باشند چرا که چیزی تا حدود دو سوم پاسخ آزمایش‌های پادتن این ویروس مثبت اعلام شده است.

با وجود این به نظر می‌رسد این شرایط در سطح شهر به شدت متفاوت است و محلاتی که کمتر تحت تاثیر شیوع ویران‌گر این ویروس در فصل بهار قرار گرفتند ممکن است با شیوع موجی جدید از آن بسیار آسیب‌پذیرتر باشند.

این اطلاعات که توسط شرکت پزشکی بهداشتی سیتی‌ام‌دی به نشریه نیویورک تایمز داده شده است نشان می‌دهد درمانگاه‌های دو محله، یعنی محلات «کرونا» «جکسون هایتس» که هر دو در منطقه کوئینز قرار دارند، شاهد پاسخ مثبت اکثر موارد آزمایش پادتن بوده‌اند‌ و این آمار برای آن‌ها به ترتیب ۶۸ و ۵۶ درصد است. در همین حال، بعضی محلات ثروتمندتر شاهد نرخ کمترنتایج مثبت آزمایش به مقدار ۱۳ درصد بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تفاوت این آمار میان محلات نیویورک ظاهرا وابسته به نحوه تاثیر و شیوع این ویروس در محله‌های مختلف است چرا که محلات فقیرتر و افراد رنگین‌پوست در معرض خطر بیشتری نسبت به محلات متمول سفیدپوست‌نشین قرار داشتند.

اگر پادتن‌ها واقعا باعث ایجاد مصونیت در برابر این ویروس شوند، آنگاه درصورت شیوع «موج دوم» این ویروس کمی بعدتر در سال جاری میلادی محلات ثروتمند‌نشینی که اکنون نرخ ابتلای پایینی دارند احتمالا در معرض بیشترین خطر قرار خواهند گرفت.

با وجود این چند مورد را باید هنگام مطالعه این اطلاعات به خاطر داشت. افرادی که برای آزمایش دادن اقدام کرده‌اند در مقایسه با دیگران با احتمال بیشتری به ویروس آلوده شده‌اند که یعنی نرخ تعیین شده در تمام محلات به احتمال زیاد پایین‌تر از میزانی است که نتایج آزمایش نشان می‌دهد، ولی این که چقدر پایین‌تر است هنوز مشخص نیست.

و گرچه در حال حاضر تعدادی پرشمار از واکسن‌ها برای آزمایش روی انسان در سراسر جهان در حال پی‌گیری‌اند اما هنوز کاملا معلوم نیست افرادی که پادتن ویروس را در بدن خود دارند چقدر نسبت به آن مصون‌اند و یا مصونیت ایجاد شده تا چقدر باقی می‌ماند.

بسته به این که سیستم ایمنی بدن چگونه به این بیماری واکنش نشان دهد، ممکن است افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند دوباره آن را نگیرند ولی هنوز مسری بوده و آن را به دیگران سرایت دهند.

با وجود این، میزان شدید تحقیقات جاری در سراسر جهان توسط دانشمندان درباره درک نحوه عمل‌کرد این ویروس و واکنش بدن انسان به آن به سرعت در حال تکمیل و تحول است. اگرچه آزمایش‌گیری تصویری کامل و بدون نقص از نحوه سرایت این ویروس در منطقه‌ای مشخص را به دست نمی‌دهد اما آمار افرادی که آزمایش می‌دهند نیز به سرعت در حال افزایش است.

تاکنون ایالت نیویورک شاهد وخیم‌ترین وضعیت شیوع این بیماری در مقایسه با ایالات دیگر بوده است و بیش از ۴۰۰ هزار مورد ابتلا و ۳۱ هزار و ۹۷۹ مرگ حاصل از بیماری را در خود جای داده که در این میان ۲۲ هزار و ۷۱۹ نفر از درگذشتگان در شهر نیویورک ثبت شده‌اند.

با این حال شیوع شدید ویروس در فصل بهار در این ایالت اکنون رو به افول گذاشته است و تعداد موارد جدید ابتلای هر روز به شدت پایین آمده است. این ایالت از اواخر ماه مه تاکنون دیگر روزی بیش از ۱۰۰ مورد مرگ مبتلایان را شاهد نبوده است.

فرماندار اندرو کومو، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در هفته جاری درباره تمهیدات اخیر نیویورک برای پایین نگه داشتن نرخ موارد ابتلا به ویروس کرونا و جلوگیری از افزایش آن صحبت کرد. علاوه بر توضیح طرح‌های این ایالت، آقای کومو جسورانه اظهار داشت تجربه نیویورک باید به تجربه‌ای آموزنده برای کل کشور تبدیل شود و اشاره کرد اهمیت آزمایش‌گیری باید برای همه واضح و مبرهن باشد.

او گفت: «نیویورک ثابت کرده است چه اقداماتی موثر است. ما دیگر در عرصه نظر و نظریه نیستیم. ۱۹ میلیون نفر در این ایالت زندگی می‌کنند. ما بدترین وضعیت را در سراسر جهان داشتیم و تمهیداتی مشخص اتخاذ کردیم و اکنون می‌دانیم کدام یک از آن‌ها موثر است چرا که در آزمایشگاهی به نام نیویورک به بوته آزمایش گذاشته شده‌اند و نمی‌توان نتایج آن را انکار کرد. آزمایش‌گیری موثر است. چگونه ما اکنون در وضعیتی قرار داریم که بعضی از دیگر ایالات هنوز آزمایش‌گیری کافی در محل ندارند؟ اکنون ماه‌ها از شروع شیوع ویروس گذشته است.»

© The Independent