ایالات متحده خودروهایی به ارزش ۳.۲ میلیون دلار از قاچاقچیان ونزوئلایی ضبط کرد

خودروهای ضبط شده در بندر اورگلیدز و فورت لادردیل به نمایش گذاشته شدند

به گزارش نشریه میامی هرالد، خودروهای ضبط شده شامل یک ماشین شاسی‌بلند مرسدس بنز بی‌توربو به ارزش ۱۵۰ هزار دلار، یک ماشین شاسی بلند مشکی لکسوس مجهز به آژیر و نورهای گردان پلیس به ارزش ۸۶ هزار دلار و تعدادی خودروهای ارزان‌قیمت شامل یک تویوتا کرولا به ارزش ۲۰ هزار دلار بوده است - AP

مقامات ایالات متحده ۸۱ خودرو به ارزش تقریبی ۳.۲ میلیون دلار را ضبط کردند که به گفته آن‌ها در مسیر ارسال به ونزوئلا بوده و ناقض قوانین صادراتی ایالات متحده و تحریم‌های جاری علیه این کشور سوسیالیست است.

مقامات فدرال روز چهارشنبه گفتند خودروهای ضبط شده بخشی از عملیات قاچاقی بود که باعث سودرسانی به افراد ثروتمند و مرتبط با رژیم نیکولاس مادورو می‌شد.

آنتونی سالیسبوری، رییس اداره تحقیقات امنیت ملی در میامی گفت: «تمام این عملیات بخشی از تلاش‌های ما برای مبارزه با فساد سران خارجی و به ویژه سران فاسد کشور ونزوئلا است که به سرقت و چاپیدن ثروت مردم ونزوئلا مشغول‌اند و ثروت آن‌ها را از ذخایر ملی دزدیده تا تنها عده‌ای اندک از افراد سیاسی فرصت‌طلب دزدسالار و نزدیکان فاسدشان را ثروتمندتر کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای سالیسبوری افزود بسیاری از خودروهای ضبط شده در ارتباط با کسانی در ونزوئلا بودند که تحت تعقیب مقامات ایالات متحده‌اند؛ افرادی نظیر رائول گورین که میلیاردری در ارتباط با رژیم و متهم به گرداندن یک شبکه اختلاسی است که با استفاده از اسکناس‌های جعلی در قراردادهای انحصاری نفت خام ونزوئلا ۲.۴ میلیارد دلار از این کشور دزدید.

خودروهای ضبط شده روز چهارشنبه توسط بازرسان فدرال در بندر اورگلیدز و فورت لادردیل به نمایش گذاشته شدند. این تصاویر، بیشتر خودروها را مجهز به تجهیزات پلیس، از جمله آژیر و نورهای گردان، نشان می‌دهد.

به گزارش نشریه میامی هرالد، خودروهای ضبط شده شامل یک ماشین شاسی‌بلند مرسدس بنز بی‌توربو به ارزش ۱۵۰ هزار دلار، یک ماشین شاسی بلند مشکی لکسوس مجهز به آژیر و نورهای گردان پلیس به ارزش ۸۶ هزار دلار و تعدادی خودروهای ارزان‌قیمت شامل یک تویوتا کرولا به ارزش ۲۰ هزار دلار بوده است.

به گفته آقای سالیسبوری: «با توجه به تحقیقاتی که ما درباره این عملیات غیرقانونی انجام داده‌ایم، خودروهای ضبط شده تنها نوک یک کوه یخی یا قطره‌ای در سطل آب است.»

تا روز پنج‌شنبه هیچ اتهامی در ارتباط با این مصادره اعلام نشده است.

از سال ۲۰۱۷، مقامات ایالات متحده بیش از ۴۵۰ میلیون دلار از حساب‌های افراد گرفته تا املاک، قایق‌ها و ساعت‌های مجلل ضبط کرده‌اند که به گفته آن‌ها با پول‌شویی و پول‌های دزدیده شده از کشور ونزوئلا خریداری شده بودند.

© The Independent