مناره کلیسای نوتردام به شکل اصلی بازسازی می‌شود

طراحی مناره جدید میان معمارهای معاصر به رقابت گذاشته شده است

آتش سوزی ویران‌گر آوریل ۲۰۱۹ کلیسای نوتردام، موجب اندوه بین‌المللی و سرازیر شدن اعانه برای کمک به بازسازی آن شد- Geoffroy VAN DER HASSELT / AFP

امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه گفت که مناره کلیسای نوتردام در پاریس، . درست مثل آتشسوزی فاجعه بار کلیسا در سال گذشته، بازسازی می‌شود. 

تایید بازسازی مناره کلیسا از سوی رییس‌جمهور طبق طراحی اصلی این کلیسای گوتیک در قرن  ۱۹، به بحث درباره شکل آینده آن پایان می‌دهد. او پیش‌تر گفته بود که شاید طراحی شیک معماری معاصر برای بازسازی مد نظر قرار گیرد. 

اعلام خبر فوق پس از جلسه  کمیسیون میراث ملی و معماری فرانسه است که طی آن فیلیپ ویلنو، معمار ارشد کلیسای نوتردام، گفت که مناره ۹۶ متری باید درست مانند «آخرین وضعیت شناخته‌شده‌اش»‌بازسازی شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاخ الیزه گفت:‌ «رییس جمهور به کارشناسان اعتماد دارد و طرح اصلی پروژه را که از سوی مهندس ارشد ارائه شده است و بازسازی را شبیه به اصل آن توصیه می‌کند، تایید کرده است.»‌

آقای مکرون گفت خواستار آن است که بازسازی کلیسا تا سال ۲۰۲۴ و زمانی که پاریس میزبان مسابقات المپیک خواهد بود، تکمیل شود. 

با این حال، پروژه بازسازی به دلیل تاخیرها به تعویق افتاد و قرار نیست که تا ژانویه ۲۰۲۱ آغاز شود. 

طراحی مناره جدید که شامل رقابت بین‌المللی میان معمارها است، جدول زمانی را بیشتر به درازا کشاند. 

 الیزه گفت:‌ «نگرانی رئیس جمهور از بابت به تعویق افتادن بازسازی و پیچیده بودن آن نبوده است. مسائل باید به سرعت شفاف شوند.» 

آقای مکرون به نظر می‌رسید که بر تمایل خود به افزودن حالت مدرن به بازسازی نوتردام اصرار دارد و به گفته سخن‌گوی او، طراحی معاصر می‌توانست در اطراف کلیسا به نمایش گذاشته شود. 

آتش سوزی ویران‌گر آوریل ۲۰۱۹ کلیسای نوتردام، موجب اندوه بین‌المللی و سرازیر شدن اعانه برای کمک به بازسازی آن شد. به طوری که نزدیک به یک میلیارد دلار در طول چند روز جمع‌آوری شد. 

گزارش‌های بیشتر از خبرگزاری‌ها 

© The Independent

بیشتر از جهان