جانی دپ اتهامات وارده از طرف همسر سابقش را در دادگاه رد کرد

فشردن گلوی امبر هرد و خون‌‌نگاری بر دیوار ازاتهامات جانی دپ است

دادخواست این دادگاه علیه انتشاراتی «نیوز گروپ نیوزپِیپِرز» (ان جی ان) که ناشر روزنامه سان استDANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

جانی دپ اتهامات مبنی بر فشردن گلوی امبر هرد و نوشتن بر دیوار با خون انگشت قطع شده‌اش را در طول «سه روز مصیبت» تکذیب کرد. 

این بازیگر هالیوود متهم شد که به همسر سابقش حمله کرده و در جریان خشم و تاثیر ناشی از مصرف الکل و مواد مخدر پنج سال پیش ‌خانه‌ای را در استرالیا «به‌کلی تخریب» کرده است.

این اتهامات در جریان حضور او در جایگاه شاهد در دادگاه عالی لندن در سومین جلسه آن اقامه شد. جانی دپ به دلیل هتک حرمت، علیه نشریه «سان» شکایت کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دادخواست علیه انتشاراتی «نیوز گروپ نیوزپِیپِرز» (ان جی ان) که ناشر روزنامه سان است و سردبیر آن، دن ووتان مطرح‌شده است که در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ جانی دپ را «ضارب زنان» خواند.

واقعه استرالیا یکی از ۱۴ مورد اتهام خشونت خانگی توسط جانی دپ است که موسسه «ان جی ان» از آن در دفاع علیه دادخواست دپ استفاده می‌کند. جانی دپ کلیه این اتهامات را تکذیب کرده است.

این هنرپیشه ۵۷ ساله هم‌چنین اتهامات مرتبط با  نحوه رفتار با  امبر هرد ۳۴ ساله را نیز در مورد «سه روز مصیبت» در سفر به استرالیا در سال ۲۰۱۵ تکذیب و آن را «افسانه‌ای کسالت‌آور» توصیف کرده است.

ساشا واس، وکیل موسسه «ان جی ان» به جانی دپ گفت که در جریان فیلم‌برداری «دزد دریایی کاراییب» در استرالیا «مدام الکل و مواد مخدر» مصرف می‌کرد. جانی دپ در پاسخ گفت: «با کمال احترام با فرضیات شما مخالفم.»

خانم واس سپس گفت: «فکر می‌کنم خشمگین بودید، مستقلاً در خانه‌ای با خانم هرد اقامت داشتید که مقدار زیادی مشروبات الکلی در آن بود و گفته‌اید در طول سه روزی که خانم هرد در خانه بود زشتی‌های وجودتان عیان شده بوده است.» 

دپ در واکنش گفت که چیزی شبیه به یک «مصیبت سه‌روزه» وجود نداشته است اما پس‌ازآن که هرد در مورد قرارداد پیش از ازدواج‌شان «شروع به فریاد زدن» کرد، میانشان دعوا درگرفت.

خانم واس در جریان سؤال و جواب با دپ به او گفت امبر هرد هدف موجی از حمله (توسط دپ) از جمله سیلی، گرفتن گلو و پرت کردنش به سمت یک میز پینگ‌پنگ قرارگرفته بود که در جریان آن «میز پینگ‌پونگ شکسته است.»

خانم واس گفت جانی دپ گلوی امبر هرد را که سعی کرده بود بطری ویسکی را از او بگیرد، گرفته و او را به یخچال فشار داده و گفته «شکستن گردنت آسان است».

دپ در پاسخ گفت این اتهامات «ساختگی و پلید» است.

او به دادگاه گفت هرد یک بطری ودکا را به‌سوی او پرتاب و موجب قطع انگشتش شده است. او افزود پس‌ازاین واقعه او وارد «مرحله فروپاشی عصبی یا چیزی شبیه به آن» شده است.

خانم واس هم‌چنین گفت: «شما روی یک آینه نوشتید. برای نوشتن از رنگ و در عوض قلم‌مو از انگشتتان – انگشت مجروحتان – استفاده کردید. انگشت مجروحتان را در رنگ فروبردید و با آن دیوارنگاری کردید.»

جانی دپ گفت: «ابتدا با خونم نوشتم.»

جانی دپ بعداً گفت که وقتی متوجه شده سر انگشتش کنده‌شده و «استخوان آن دیده می‌شود و خون فراوانی از آن جاری است، به‌نوعی فروپاشی عصبی دچار شده است.» 

او افزود: «به پایان رسیده بودم. نمی‌توانستم زنده باشم. در آن مرحله نمی‌خواستم زنده باشم.»

پیش از آن دپ، امبر هرد را متهم کرد که در مورد او با یک روان‌پزشک «دروغ‌بافی» کرده بوده است.

جانی دپ گفت انگیزه هرد در مکالماتش با پزشکان در مورد این‌که او از موفقیت هرد «احساس خطر» می‌کرد و این که فیلمی که هرد با جیمز فرانکو ساخته دپ را به مصرف بیش‌ازحد الکل و اقامت در بیمارستان کشانده، به دلیل «منافع شخصی» هرد بوده است.  

دادگاه عالی لندن یادداشت‌های پزشک خصوصی جانی دپ را که می‌گفت جانی دپ «استفاده از مواد مخدر را تحسین می‌کند و هیچ کنترلی روی رفتارش ندارد.» از نظر گذراند.

شکایت جانی دپ از موسسه «ان جی ان» از انتشار مقاله‌ای در تارنمای روزنامه «سان»  در روز ۲۷ ام آوریل ۲۰۱۸ ناشی می‌شود که تیتر آن «دیوانه شده: چطور جی کی رولینگ می‌تواند از انتخاب جانی دپ ضارب زنان در فیلم جدید "جانوران شگفت‌انگیز" راضی باشد؟» 

«ان جی ان» می‌گوید محتوای این مقاله صحت دارد و جانی دپ  اوایل سال ۲۰۱۳ و مه ۲۰۱۶ که این زوج ازهم جدا شدند «خانم هرد را کنترل می‌کرد و به‌ویژه در اوقاتی که تحت تأثیر الکل و مواد مخدر بود، جسماً و در کلام به او خشونت می‌کرده است.»

انتظار می‌رود رسیدگی به پرونده شکایت جانی دپ سه هفته به طول بیانجامد.

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان