اوبر در لندن مسافران را با قایق جابه‌جا می‌کند

مسافران به دلیل نگرانی از انتقال ویروس کرونا کمتر از قطار و اتوبوس استفاده می‌کنند

کشتی‌ها مسافران را بین پوتنی و وولویچ جابه‌جا می‌کنند- David Taylor/Rex/Shutterstock

شرکت "اوبر" اعلام کرد که تصمیم دارد در تابستان امسال، با همکاری شرکت خدمات حمل‌ونقل رودخانه‌ای "تایمز کلیپرز" خدمات قایقی در لندن راه‌اندازی کند.

در این همکاری، کشتی‌ها مسافران را بین پوتنی و وولویچ جابه‌جا می‌کنند. مسافران می‌توانند از طریق استفاده از برنامک کمپانی آمریکایی اوبر بلیت رزرو کنند.

این نخستین خدمت قایقی کامپیوتری دائمی اوبر خواهد بود. هرچند که این خدمت همچنان از سوی تایمز کلیپرز ارایه می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تصمیم به این دلیل گرفته‌شده که مسافران به خاطر ترس از انتقال کووید-۱۹ کمتر از قطارها و اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند.

جیمی هیوود، مدیرعمومی منطقه اروپای شمالی و شرقی اوبر دراین‌خصوص گفت: "بسیاری از لندنی‌ها به‌دنبال راه‌های جدید سفرهای درون‌شهری هستند، به‌خصوص وقتی مقررات قرنطینه کاهش یافته و رفتن به محل‌کار را آغاز کرده‌اند."

"ما در همین تابستان قایق اوبر را با همکاری تایمز کلیپرز در لندن راه‌اندازی می‌کنیم تا مردم بتوانند سفرهایشان را هم در رودخانه و هم در خیابان از طریق برنامک اوبر برنامه‌ریزی کنند."

سین کولینز، یکی از موسسان و مدیراجرایی تایمز کلیپرز دراین‌باره گفت: "در بیست‌ودومین سال فعالیت، ضروری است که با کاهش مقررات قرنطینه، از لندن و حمل‌ونقل آن حمایت کنیم."

"در این مشارکت جدید، تایمز کلیپرز و اوبر، که هر دو به امنیت، قابل‌اعتماد بودن و راحتی افتخار می‌کنند کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند."

"این همکاری به ما اجازه می‌دهد که دو نوع سفر رودخانه‌ای و جاده‌ای را به لندنی‌ها و بازدیدکنندگان ارایه‌دهیم و از مسیر رودخانه، گزینه‌های بیشتری برای حمل‌ونقل، بازدید، کشف و لذت بردن از شهر فراهم آوریم."

ماه گذشته، خدمات تاکسی پوشیدن ماسک را برای همه مسافران اجباری کرد. اوبر هم پوشیدن ماسک را ضروری اعلام کرده‌است.

در لندن رانندگان باید یک عکس سلفی که نشان می‌دهد قبل از آغاز شیفت ماسک پوشیده‌ا‌ند را به اشتراک بگذارند. این تصمیم قرار است در سراسر بریتانیا هم به اجرادرآید.

اکنون رانندگان و مسافران، در صورتی که یکی از آن‌ها ماسک نپوشیده‌باشد، می‌توانند بدون جریمه سفرهایشان را لغو کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان