قرنطینه دوباره ملبورن قفسه فروشگاه‌های مواد غذایی را خالی کرد

برای خرید شیر، مواد ضدعفونی و برنج، سهمیه تعیین شد

مردم عکس‌هایی را در شبکه توییتر منتشر کردند که قفسه‌های خالی و صف‌های طولانی در فروشگاه‌ها را نشان می‌دهند-Saeed KHAN / AFP

پس از اعمال دوباره محدودیت‌ها در ملبورن استرالیا و هجوم دوباره مردم به فروشگاه‌ها، برای خرید اقلام ضروری محدودیت‌هایی تعیین شد.

با اجرایی شدن دستور جدید «ماندن در خانه» در دومین شهر پرجمعیت این کشور از چهارشنبه ‌شب، مردم عکس‌هایی را در  توییتر منتشر کردند که قفسه‌های خالی وصف‌های طولانی در فروشگاه‌ها را نشان می‌دهند.

مقامات استرالیا روز سه‌شنبه اعلام کردند که در پی افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا به این ویروس، محدودیت‌ها در ملبورن و نواحی اطراف سخت‌گیرانه‌تر خواهد شد.

بیش از پنج میلیون شهروند این ایالت به مدت شش هفته دوباره وارد وضعیت قرنطینه خواهند شد و فقط برای خرید مواد غذایی، مراقبت از دیگران، رفتن به سر کار، ورزش و بیمارستان اجازه خروج از خانه را خواهند داشت.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای کولز و ولورث، پس از مشاهده هجوم مردم به فروشگاه‌ها در آستانه اجرایی شدن دستور جدید، محدودیت‌هایی را برای خرید اقلامی نظیر ماکارونی، سبزی‌ها، شیر و مایع ضدعفونی‌کننده قائل شدند.

رسانه‌های محلی با انتشار عکس‌هایی از صف‌های طولانی در فروشگاه‌ها، گزارش‌هایی را از هجوم مردم برای خرید منتشر کردند، که تقریباً بلافاصله پس از اعلامیه فرماندار ویکتوریا، دانیل اندروز، در خصوص بازگشت به قرنطینه در روز سه‌شنبه آغاز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوایل سال جاری، هم‌زمان با نزدیک شدن به زمان قرنطینه در کشورهای مختلف، بازهم شاهد چنین صحنه‌هایی از هجوم مردم بودیم که از ترس کمبود بعضی اقلام ضروری نظیر دستمال‌کاغذی، به خریدهای انبوه روی آوردند. در آن زمان فروشگاه‌ها بارها تأکید کردند که هیچ کمبودی برای عرضه مایحتاج ضروری وجود نخواهد داشت.

کارشناسان استرالیا و سایر کشورها در یک هشدار عمومی اظهار داشته‌اند که در آینده نزدیک شاید مردم باید به قطع و وصل محدودیت‌های کرونایی به‌عنوان بخشی از زندگی خود عادت کنند.

رستوران‌ها و کافه‌ها در ملبورن از چهارشنبه‌شب فقط برای ارسال غذا به منازل اجازه فعالیت دارند و مراکز تفریحی و فرهنگی به‌طور کامل بسته می‌شوند.

مقامات ویکتوریا روز چهارشنبه ابتلای ۱۳۴ مورد جدید به ویروس کرونا را اعلام کردند، که پس از گزارش ۱۹۱ مورد جدید یک روز پیش از آن، مقام دوم تعداد موارد ابتلای روزانه برای این ایالت محسوب می‌شود.

دانیل اندروز در جریان اعلام آغاز مجدد محدودیت‌ها گفت «این تعداد از موارد جدید ابتلا نباید ادامه پیدا کند» و ادامه داد «واضح است که ما به نقطه اوج موج دوم رسیده‌ایم.»

اسکات موریسون، نخست‌وزیر، اظهار داشته است که مشاوران پزشکی دولت فدرال با ضرورت این اقدام دولت ویکتوریا موافقت دارند.

وی روز چهارشنبه گفت «امیدوارم این‌قدر طول نکشد. امیدوارم در صورت امکان این دوره کوتاه‌تر شود.»

نخست‌وزیر استرالیا تأکید کرد که هفت ایالت و قلمرو دیگر این کشور، که ویروس همه آن‌ها را گرفتار کرده اما تحت کنترل است، روند تسهیل محدودیت‌ها را ادامه خواهند داد.

گفته می‌شود افزایش ناگهانی بیماری در ملبورن از هتل‌هایی آغاز شد که آئین‌نامه ۱۴ روز قرنطینه برای مسافران خارجی را به‌درستی رعایت نکردند.

در تلاشی جهت جلوگیری از شیوع ویروس، روز سه‌شنبه مرز بین ایالت نیوساوت‌ولز و ویکتوریا برای اولین بار پس از صد سال بسته شد. پلیس و نیروهای نظامی افراد خود را برای اعمال این محدودیت‌ها اعزام کرده‌اند و مردم برای گرفتن معافیت به تکاپو افتاده‌اند.

مقامات مسئول سامانه‌ای را برای صدور مجوز سفر برای گروه‌های خاصی از مردم و مشاغل به‌سرعت راه‌اندازی کرده بودند اما پایگاه اینترنتی مربوطه بلافاصله پس از راه‌اندازی از کار افتاد. در اولین روز آغاز محدودیت‌ها، صف‌های طولانی در نقاط بازرسی مرزی تشکیل شد.

© The Independent

بیشتر از جهان