با افزایش موارد ابتلا به کرونا تجارت بیت‌کوین سر به فلک گذاشت

متاثر از بحران اقتصادی کرونا، آمریکای جنوبی به بیت‌کوین روی آورده است

کووید-۱۹ مشکلات سیاسی اقتصادی داخل آمریکای جنوبی را شدت بخشیده و سبب افزایش تجارت بیت‌کوین شده است-INA FASSBENDER / AFP

بنا بر تحقیقی جدید تجارت بیت‌کوین در چندین کشور آمریکای جنوبی که در حال حاضر با افزایش جدید موارد ابتلا به ویروس کرونا مواجه‌اند، به گونه‌ای قابل توجه بالا گرفته است.

کشورهایی از جمله آرژانتین، شیلی و کلمبیا در نقطه مقابل روند جهانی تجارت بیت‌کوین قرار گرفتند که شاهد کاهش تجارت این رمزارز در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ بود.

روند جهانی تجارت رمزارز در سایت لوکال‌بیت‌کوین در طول این مدت چیزی حدود یک سوم کاهش داشت -سقوطی از ۵۳۷ میلیون پوند به ۳۳۷ میلیون پوند- اما حجم این معاملات در شیلی حدود یک چهارم افزایش داشت و در آرژانتین تقریبا دو برابر شد.

اطلاعات گردآوری شده توسط انتشارات سرمایه‌گذاری اینوز حاکی از تاثیر شدید ویروس کرونا بر تجارت بیت‌کوین است. به گفته دیوید مری از اینوز، ارقام غیرعادی فعلی در آمریکای جنوبی ممکن است به خاطر تاثیر این بیماری عالم‌گیر بر اقتصادی باشد که پیش از آن نیز ناپایدار بود.

او گفت: «تاثیر کووید-۱۹ بر صنایع بسیار شدید است و آمار و ارقام به روشنی آن را نشان می‌دهد.»

او ادامه داد: «میزان تجارت رم ارز در بسیاری از کشورها از جمله روسیه و چین در مقایسه با سال گذشته روندی رو به پایین حتی تا نیمی از تجارت سال گذشته را شاهد بوده است. با وجود این، کووید-۱۹ نیز مشکلات سیاسی اقتصادی داخل آمریکای جنوبی را شدت بخشیده و به همین خاطر ممکن است باعث افزایش تجارت بیت‌کوین شده باشد.»

او افزود: «به نظر می‌رسد این روند فقط بیشتر و بیشتر ادامه یابد و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا اکنون به استفاده رسمی از رمزارز روی آورده‌اند تا با مشکل ابرتورم خود مقابله کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ونزوئلا در واقع شاهد کاهش تجارت بیت‌کوین در کشور خود بوده است، با وجود این اما مقادیر بالای معاملات رمزارز در ونزوئلا این کشور را از نظر حجم معاملات در مقام دوم بعد از روسیه قرار می‌دهد.

اکنون چندین سال است که اقتصاد این کشور در حال سقوط آزاد است که به خاطر تحریم‌های فلج کننده بریتانیا و ایالات متحده وخیم‌تر هم شده است.

نرخ تورم ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ به ده میلیون درصد رسید که باعث شد بسیاری از افراد به خاطر پایدارتر بودن رمزارزها به آن‌ها روی بیاورند.

از اول ژوئن ۲۰۲۰، حدود ۲۰ هزار مغازه و تجارت در این کشور رسما بیت‌کوین و سایر رمز‌ارزها را برای پرداخت می‌پذیرند.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد