صدها پهپاد آسمان شب سئول را روشن کردند

این پهپادها توصیه‌هایی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را در آسمان به نمایش گذاشتند

آسمان شب بالای رود هان در سئول، پایتخت کره جنوبی با بیش از ۳۰۰ پهپاد روشن شد که نمایشی هماهنگ برگزار کردند و توصیه‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به شهروندان یادآوری کردند.

این نمایش که توسط وزارت کشور، زیرساخت و حمل و نقل برگزار شد، تصاویری از رعایت فاصله در اجتماع و شست‌وشوی دست‌ها را به نمایش گذاشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این برنامه هم‌چنین تصاویری از کارمندان نظام پزشکی را در پوشش‌های محافظ نشان می‌داد و با ذکر پیام «تشکر از تلاش‌تان» از آنان حمایت کرد، این پیام اشاره به کارزاری در شبکه‌های اجتماعی دارد که مردم را تشویق به قدردانی از کارمندان نظام بهداشتی کشور می‌کند.

این نمایش نوری ده دقیقه‌ای با ترسیم شکل شبه جزیره کره و پیام «جمهوری کره، شاد باش» به کار خود پایان داد.

موسسه فناوری امنیت هوایی کره که اجرای نمایش را برعهده داشت گفت این پهپاد‌ها از موقعیت زنده ماهواره‌ها و آنتن‌های تکمیلی بهره گرفتند تا دقت بالایی داشته باشند.

کره جنوبی به خاطر نحوه اداره بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا مورد تمجید قرار گرفت ولی کارشناسان از احتمال شیوع موج دوم ویروس در این کشور خبر داده‌اند چرا که اخیرا چند بستر سرایت جدید در این کشور پدیدار شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «خشم از پوشیدن ماسک» در این کشور رو به افزایش است چرا که تابستان‌های گرم کره پوشیدن ماسک بر صورت را خیلی سخت می‌کند. طی ماه گذشته دمای هوا در بعضی روزها از مرز ۳۵ درجه سانتی‌گراد نیز گذشت و انتظار می‌رود در سراسر ماه‌های ‌ژوئیه و اوت نیز همین قدر بالا بماند.

دولت، پوشیدن ماسک را در وسائل حمل‌ونقل عمومی و تاکسی‌ها الزامی کرده است ولی بعضی از مردم از پوشیدن ماسک سر باز زده یا ماسک را روی چانه خود می‌گذارند که جلوی دهان و بینی را نمی‌گیرد.

به گزارش آژانس خبری یونهاپ در کره جنوبی، پلیس ۸۴۰ مورد دعوا را بر سر پوشیدن ماسک ثبت کرده است. بسیاری از این مجادلات بعد از آن شروع شد که راننده اتوبوس از مسافرانی که ماسک خود را به درستی نپوشیده بودند، انتقاد کرد و آنان را مورد سرزنش قرار داد.

© The Independent

بیشتر از زندگی