۱۷۰ شعبه فروشگاه اچ اند ام در سراسر جهان تعطیل خواهد شد

این تعطیلی‌ها به منزله از دست رفتن صدها فرصت شغلی است

این شرکت مد در طول همه‌گیری کووید ۱۹، آخرین شرکت در مسیر طولانی کسب‌وکارها است که اقدام به تعطیلی فروشگاه‌ها کرده‌اند - Yann Schreiber / AFP

نشان تجاری «اچ اند ام» اعلام کرد به دنبال بحران ویروس کرونا و کاهش فروش این شرکت، تصمیم دارد ۱۷۰ فروشگاهش را تعطیل کند.

این شرکت اعلام کرد که این تعطیلی‌ها به منزله از دست رفتن صدها فرصت شغلی است و به این دلیل است که همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه، فروش محصولات این شرکت را در ماه ژوئن تا یک چهارم کاهش داد.

این شرکت خرده‌فروشی سوئدی بعد از این که دولت بریتانیا به بازگشایی خرده‌فروشی‌های غیرضروری برای استقبال دوباره از مشتریان چراغ سبز نشان داد، صدها شعبه خود را ماه گذشته بازگشایی کرد.

البته این شرکت تأیید نکرد که این تعطیلی‌ها بر چه تعداد از ۳۰۰ فروشگاهش در بریتانیا تأثیرگذار خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رود «ویک دی»، «مانکی»، و«سی او اس»، و سایر نشان‌ها در مجموعه مد سوئد هم متأثر از این طرح باشند، اما هنوز مکان‌هایی که قرار است بسته شوند، اعلام نشده‌اند.

اچ ند ام در گزارش سه ماهه دوم خود به سرمایه‌گذاران گفت که بعد از مشاهده تأثیر ویروس کرونا طرح تعطیلی قبلی خود را تا حدود ۴۰ فروشگاه دیگر افزایش داده است. این گروه افزود که این شرکت قصد دارد در سال جاری ۱۳۰ فروشگاه جدید را در مکان‌های دیگر دایر کند.

اچ اند ام اعلام کرد، ۳۵۰ فروشگاهش که نماینده هفت درصد از کل فروشگاه‌ها است، از پایان ماه ژوئن تاکنون، به دلیل همه گیری ویروس کرونا هنوز بسته مانده‌اند.

هلنا هلمرسون مدیرعامل این گروه گفت: «من واقعا تعهد، مدیریت و پشتکار کارمندان خود را در این زمانه بسیار سخت ارج می‌نهم.

هم‌زمان با بازگشایی دوباره فروشگاه‌ها، فروش محصولات با سرعتی بیشتر از آن چه که انتظارش را داشتیم، پیش‌رفت داشته است.

با مشاهده این تغییرات جدید در رفتار مشتریان خود که به دلیل همه‌گیری ویروس کووید ۱۹به وجود آمده، ما توسعه بخش‌های دیجیتال خود را تسریع می‌کنیم تا در فروش بهبود ایجاد کند و به ادغام راه‌های مختلف (فروش) در آینده بپردازیم.

ما می‌خواهیم با انجام کار پایدار و هدف‌مند این خرده‌فروشی مد را به سمت آینده‌ای پایدارتر پیش ببریم.»

این شرکت مد در طول همه‌گیری کووید ۱۹، آخرین شرکت در مسیر طولانی کسب‌وکارها است که اقدام به تعطیلی فروشگاه‌ها کرده‌اند.

در حالی که تعداد زیادی با استفاده از حمایت‌های دولتی می‌کوشند که دوام بیاورند، چندین کسب و کار مانند «دبنهامز»، «کت کیدستون»، «ویکتوریا سیکرت» و «زارا» مجبور شدند از مدیران خود تقاضای کمک کنند.

در ماه ژوئن، ایندیتکس، مالک شرکت زارا اعلام کرد می‌خواهد بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ فروشگاه خود را در سراسر جهان تعطیل کند و اظهار داشت که برنامه‌ای برای «تقویت تمامی قابلیت‌های تجارت الکترونیکی نشان تجاری‌اش» دارد.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد