زخم‌های روحی ترامپ در کودکی از او فردی «قلدر و خودشیفته» ساخته

برادرزاده ترامپ در کتاب خود از رازهای خانوادگی پرده برداشته است

برادرزاده ترامپ که دکترای روانشناسی بالینی دارد، می‌گوید دونالد ترامپ فاقد شرایط لازم برای ریاست جمهوری‌ست - Eric BARADAT / AFP

برادرزاده دونالد ترامپ در کتاب جدیدش مدعی شده آقای ترامپ در دوران کودکی از سوی پدر مورد اذیت و آزار عاطفی قرار گرفته که موجب زخمی ماندگار شده و او را فاقد شرایط لازم برای ریاست جمهوری کرده است. 

مری ترامپ، که روان‌شناس بالینی است، ادعا کرد اذیت و آزارهای پدرش، فرد، آقای ترامپ را « نابود» کرده و توانایی «ایجاد و تجربه احساسات انسانی را از او سلب کرده است».

انتشار این کتاب، جدالی حقوقی میان خانم ترامپ و خانواده او در پی داشت که تلاش کردند تا جلوی چاپ آن را بگیرند، به دلیل آن چه نقض تفاهم‌نامه‌ای ۲۰ ساله و محرمانه می دانند. تفاهم‌نامه‌ای که آن‌ها در توافقی حقوقی در دادگاه بر سر وصیت نامه فرد ترامپ، پدر رییس جمهوری و پدربزرگ خانم ترامپ، امضا کرده بودند. 

«سایمون اند شوستر» ناشر این کتاب، آن را «افشاگرانه و تصویری مستبدانه از دونالد ترامپ و خانواده مسمومی که او را بزرگ کرده» توصیف می‌کند. 

طبق تلخیص منتشر شده از کتاب خانم ترامپ در روز سه شنبه: «فرد ترامپ با محدود کردن دسترسی دونالد به احساسات خود و غیرقابل قبول دانستن بسیاری از آن‌ها، مانع از درک پسرش از جهان شده و به توانایی او در زندگی صدمه زده است.» 

خانم ترامپ ۵۵ ساله که دارای مدرک دکترای روان‌شناسی بالینی است، از تحصیلات و تجربه بزرگ شدن در خاندان ترامپ  بهره گرفته تا چهره‌ای ناپسند از رییس جمهوری به تصویر بکشد. 

او هم‌چنین می‌نویسد: «کودک‌آزاری، به عبارتی انتظار بیش از حد یا ناکافی است. دونالد مستقیما تجربه انتظار ناکافی را داشت که ناشی از عدم ارتباط با مادرش در مرحله‌ای حیاتی از رشد بود که عمیقا تروماتیک بوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزوده که عدم توانایی پدرش در کمک به ترامپ جوان برای احساس امنیت و دوست داشته شدن در این دوران زخم‌هایی ماندگار بر او باقی گذاشته است. 

«خصوصیات شخصیتی که موجب بروز خودشیفتگی، قلدری و خودبزرگ‌بینی شد، در نهایت توجه پدربرزگ را جلب کرد اما نتوانست وحشت به وجود آمده از قبل را بهبود بخشد.» 

فرد جونیر، پدر مری، بزرگ‌ترین برادر پرزیدنت ترامپ است.

او بر اثر بیماری ناشی از مصرف الکل در سال ۱۹۸۱ میلادی درگذشت. 

© The Independent

بیشتر از جهان