توافق شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری بر سر تقسیم درآمد خیریه یادبود دایانا

شاهزاده هری و مگان در حال تأسیس یک سازمان خیریه جدید به نام «آرکول»‌اند

شاهزاده ویلیام و  برادرش هری-Kirsty Wigglesworth / POOL / AFP

دوک کمبریج و دوک ساسکس توافق کردند تا عواید آتی صندوق یادبود دایانا، شاهدخت ولز (امور خیریه درانگلیس وسایر کشورها) را تقسیم کنند. این صندوق خیریه به احترام میراث مادر فقیدشان تأسیس شد.

طبق مدارک و شواهد مالی، این دو برادر سال گذشته، کمی قبل از این که شاهزاده هری و مگان مارکل تصمیم خود را مبنی بر کناره‌گیری از نقش سلطنتی‌شان اعلام کنند، توافق نامه‌ای را امضاء کردند.

با وجود این که صندوق امور خیریه دایانا به صورت فعال جذب کمک‌های مالی ندارد اما در مواقع خاص هدایا و سرمایه‌هایی دریافت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تمام عوایدی که این صندوق دریافت می‌کند مستقیما به سایر بنیادهای خیریه فرستاده می‌شود که توسط شاهزاده ویلیام و هری انتخاب می‌شوند.

در گذشته این دو برادر در چنین خیریه مشابهی به نام «بنیاد ساطنتی» شرکت داشتند که همسران‌شان، کیت و مگان هم بخشی از آن بودند.

اگرچه در ماه ژوئن سال گذشته، اعلام شد که دو خانواده فعالیت‌های بشردوستانه خود را جدا می‌کنند و به دنبال آن هری و مگان رهبری «بنیاد ساطنتی ساسکس» را به عهده گرفتند که از زمان تصمیم‌شان برای ترک خانواده سلطنتی، این مسؤولیت نیز رها شده است.

حالا بنیاد سلطنتی اساس‌نامه مالی سال گذشته را تحکیم می‌کند که می‌گوید: «در ۱۸ دسامبر سال ۲۰۱۹ توافق‌نامه‌ای با بنیاد سلطنتی ساسکس امضاء شده است که به واسطه آن بنیاد سلطنتی قصد دارد نیمی ازعواید خالص آینده را که توسط صندوق دایانا دریافت می‌شود به بنیاد سلطنتی ساسکس اعطا کند.»

در مارس ۲۰۲۰ دوک و دوشس ساسکس اعلام کردند که بنیاد رویال ساسکس دیگر به عنوان محل اولیه فعالیت‌های بشردوستانه‌شان در بریتانیا، شناخته نخواهند شد و در عوض سهم آن‌ها از درآمد خالص آن به خیریه دیگری که توسط دوک ساسکس انتخاب شده، تعلق خواهد گرفت.

این مدارک نشان می‌دهد که بنیاد سلطنتی در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۲۱ هزارو ۳۴۶ پوند از صندوق خیریه یادبود دایانا، شاهدخت ولز، دریافت کرده است.

تصورمی‌شود که شاهزاده هری سهم خودش را صرف صندوق «سنتبل» کند که خیریه‌ای برای حمایت از قربانیان فقر مفرط و بیماران ایدز، اچ آی وی در لسوتو، بوستوانا و مالاوی است.

شاهزاده هری و مگان در حال تأسیس یک سازمان خیریه جدید به نام «آرکول»‌اند.

این زوج که در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند، هنوز دقیقا آشکار نشده است که این سازمان چه حمایت‌هایی را شامل می‌شود، اما انتظار می‌رود که به موقع جزییات مربوط به آن را اعلام کنند.

© The Independent

بیشتر از زندگی