موزه لوور با احتیاط درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز کرد

همه‌گیری کرونا ۴۰ میلیون یورو از درآمد موزه لوور را کاهش داد

بازدیدکنندگان باید از قوانین جدید فاصله‌گیری اجتماعی هنگام بازدید از موزه پیروی کنند-FRANCOIS GUILLOT / AFP

موزه لوور که در نتیجه شیوع ویروس کرونا به اجبار تعطیل شده بود، درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز کرد.

این موزه از شروع قرنطینه و تعطیلی سراسری در فرانسه بیش از ۴۰ میلیون یورو از عواید فروش بلیت را از دست داده است و حدود یک سوم گالری‌های آن هنوز تعطیل خواهند ماند.

بازدیدکنندگان باید از قوانین جدید فاصله‌گیری در اجتماع هنگام بازدید از موزه پیروی کنند که شامل تماشای آثار هنری با حفظ فاصله از یکدیگر و ایستادن بر نقاطی است که روی زمین مشخص شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موزه لوور خانه آثار هنری معروفی نظیر تابلوی مشهور مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی و پر بازدیدترین موزه جهان است.

برای جلوگیری از تجمع مردم در یک مکان هم بازدیدکنندگان از طریق نشانه‌هایی راهنمایی می‌شوند تا در یک مسیر حرکت کنند و حرکت در خلاف آن مسیر ممنوع است.

گالری‌هایی که امکان رعایت فاصله در آنها نیست یا اتخاذ چنین تمهیدی برای آنها خیلی پیچیده است، تعطیل خواهند ماند.

ژان لوک مارتینز، مدیر موزه به آژانس خبری فرانسه گفت انتظار دارد آمار بازدیدکنندگان پایین‌تر از حد معمول باقی بماند، چرا که کل جهان هنوز در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری عالم‌گیر و انطباق با شرایط جدید است.

آقای مارتینز هفته گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «ما حدود ۸۰ درصد از بازدیدکنندگان خود را از دست خواهیم داد. همیشه حدود ۷۵ درصد بازدیدکنندگان ما خارجی هستند. به همین خاطر احتمالا در بهترین حالت تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد آمار بازدیدکنندگان تابستان ۲۰۱۹ خود را خواهیم داشت، حداکثر چیزی حدود ۴ تا ۱۰ هزار بازدیدکننده در هر روز.»

او افزود موزه لوور امسال دیگر تمام بازدیدکنندگان را پذیرش خواهد کرد در حالی که در تابستان سال گذشته به خاطر شلوغی موزه بعضی روزها علاقه‌مندان از بازدید از موزه باز ماندند.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر