حمایت از قوانین سخت‌گیرانه قرنطینه در استرالیا

بالاترین مقام دومین ایالت پرجمعیت استرالیا: تعطیلی سراسری «تنبیه نیست بلکه حفاظت است»

روز شنبه ۴ ژوئیه ۱۰۸ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در  ایالت ویکتوریا گزارش شده است-William West/ AFP

با ادامه روند افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حومه ملبورن، فرماندار ایالت ویکتوریا از تصمیمش برای قرنطینه کردن کامل ۹ برج مسکونی عمومی دفاع کرد.

در این ایالت که دومین ایالت پرجمعیت استرالیا است، روز شنبه ۱۰۸ مورد جدید ابتلا گزارش شده است. همین باعث شد تا فرماندار دنیل اندروز به حدود سه هزار نفر دستور دهد دست کم به مدت پنج روز از خانه خارج نشوند و پلیس را مأمور حفاظت از این ساختمان‌ها کرد.

او در نشستی تلویزیونی گفت: «این برای ساکنان این ساختمان‌ها تجربه خوشایندی نخواهد بود، اما پیامی برای آن‌ها دارم: این قرنطینه تنبیه نیست بلکه به منظور حفاظت از آن‌ها است.»

آقای اندروز به ساکنان این ساختمان‌ها وعده دو هفته اجاره‌خانه رایگان و مبلغی بابت سختی کار داد و گفت کارکنان بهداشت و درمان عمومی از تک‌تک ساکنان به جز آن‌هایی که قبلاً نتیجه آزمایش‌شان مثبت شده، آزمایش خواهند گرفت.  

برت ساتن مدیر ارشد امور بهداشتی ایالت ویکتوریا گفت که در این مجتمع مسکونی افراد کم‌درآمد زندگی می‌کنند و همین مجتمع بودن آن باعث می‌شود «بسیار مستعد پخش ویروس» باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه‌بر صدور فرمان قرنطینه کامل، در بیش از ۳۰ منطقه در حومه ملبورن نیز مقررات سخت‌گیرانه فاصله‌گیری اجتماعی اجرا می‌شود. البته ساکنان این بخش‌ها می‌توانند از خانه خارج شوند و سر کار، به مدرسه یا خرید خواروبار بروند.  

مقامات ایالت ویکتوریا گفته‌اند نتیجه آزمایش ۷۴ نفر دیگر نیز روز یک‌شنبه مثبت اعلام شد.

روز یک‌شنبه در نیوساوت ولز، پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا نیز ۱۴ مورد جدید ابتلا گزارش شده است. همگی آنان مسافرانی بوده‌اند که تازه از خارج به کشور بازگشته‌اند.

در مجموع این کشور تا به حال  با هشت هزار و ۴۰۰ مبتلا و ۱۰۴ قربانی، همه‌گیری ویروس کرونا را بهتر از اکثر کشورها مدیریت کرده است.

اما سایر ایالت‌ها که کم‌کم در حال پایان دادن به محدودیت‌ها هستند افزایش اخیر تعداد مبتلایان در ویکتوریا را با دقت زیر نظر دارند.

رویترز  

© Reuters

بیشتر از جهان