حمله راکتی به فرودگاه بغداد و نزدیکی سفارت آمریکا

در یک ماه گذشته فرودگاه بغداد در منطقه سبز امنیتی هدف هفت حمله راکتی بوده است

یکی از راکت‌های کاتیوشا پیش از اصابت به هدف ردیابی و منهدم شد-عکس از برنا

مقامات آمریکایی می‌گویند یکی از راکت‌های کاتیوشا که شامگاه یکشنبه به سوی فرودگاه بغداد در عراق پرتاب شده بود را پیش از اصابت به هدف، ردیابی و منهدم کردند، اما راکت دیگر به محوطه داخلی فرودگاه اصابت کرده که خسارت چندانی بر جا نگذاشته است.

این دومین حمله راکتی در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه سبز حفاظت شده بغداد و هفتمین حمله در یک ماه اخیر است. منافع نظامی و دیپلماتیک آمریکا در منطقه سبز بغداد قرار دارند.

گزارش فاکس نیوز حاکی از آن است که راکتی که به محوطه بیرونی فرودگاه بغداد اصابت کرده خسارت چندانی بر جای نگذاشته و تلفاتی نداشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بامداد یکشنبه نیز نیروهای امریکایی یک راکت کاتیوشا را پیش از اصابت به منطقه سبز، سرنگون کردند.

برخی این حمله‌ها را به گروه‌های نیابتی تحت حمایت جمهوری اسلامی نسبت می‌دهند.

این حمله‌ها در حالی انجام می‌شود که از سویی نیروهای امنیتی عراق به پایگاه‌های کتائب حزب‌الله، یکی از گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در عراق یورش برده و برخی اعضای این گروه را دستگیر کرده بودند و از سوی دیگر در پایگاه‌های نظامی، نیروگاه‌ها و تاسیسات هسته‌ای ایران انفجار‌هایی رخ داده که هنوز مقامات تهران دلیل قانع کننده‌ای برای آن ارایه نداده‌اند.

برخی ناظران بین‌المللی بر این باورند که کشورهایی مانند اسرائیل می‌توانند در این انفجارها دست داشته باشند. انفجار اخیر در تاسیسات نطنز بر روند مونتاژ سانتریفیوژهای نسل جدید و تولید اورانیوم غنی‌شده در ایران تاثیرگذار خواهد بود.

شورای عالی امنیت ملی ایران می‌گوید دلیل این انفجار را می‌داند اما بنابر ملاحظات امنیتی آن را اعلام نمی‌کند.

بیشتر از جهان