تأثیر بحران کرونا بر عقب انداختن تصمیم طلاق 

نتایج یک نظرسنجی نشام می‌دهد که کرونا سبب شده افراد روند جدایی را به تاخیر بیندازند

۲۸ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند در شرایط کووید-۱۹احتمال کمتری داشت که تقاضای طلاق می‌کردند-Getty Images/iStockphoto

طبق یک نظرسنجی، همه‌گیری ویروس کرونا ممکن است باعث شود زوجین تصمیم خود را برای طلاق به تعویق بیاندازند.

مؤسسه یوگاو در ماه آوریل به انجام یک نظرسنجی از بیش از هزار بزرگ‌سال در سراسر انگلستان پرداخت که پیش‌تر از هم جدا شده بودند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به این پرسش پاسخ دادند که آیا شیوع ویروس در تصمیم آنها برای طلاق همسر خود تأثیر می‌گذاشت.

۲۸ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند در شرایط کووید-۱۹احتمال کمتری داشت که تقاضای طلاق می‌کردند.

درصد کوچکی (۶ درصد) گفته‌اند که همه‌گیری ویروس آنها را بیشتر برای پیگیری طلاق راغب می‌کرد، و بقیه یا گفته‌اند نمی‌دانند یا گفته‌اند ویروس تأثیری بر تصمیم آنها نمی‌گذاشت.

این نظرسنجی، که به سفارش شرکت حقوقی خانواده فاینانس آمپل روی هزار و پنج نفر بزرگ‌سال انجام گرفت، نتایج جالبی را از تفاوت بین زنان و مردان نشان داد که فکر می‌کنند چگونه این همه‌گیری ممکن بود روی تصمیم‌شان تأثیر بگذارد.

از میان زنانی که در نظرسنجی شرکت داشتند، ۸ درصد گفته‌اند احتمال بیشتری داشت که تصمیم طلاق را به جریان می‌انداختند. این در حالی است که فقط ۳ درصد از مردان پاسخی مشابه داده‌اند.

به علاوه، نزدیک به یک سوم مردان گفته‌اند احتمال کمتری می‌داشت که در دوره همه‌گیری ویروس اقدام به جدایی از همسرشان می‌کردند. این درصد برای زنان یک چهارم بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به اعتقاد فریزر رایت، که خدمات اینترنتی قضاوت و حل اختلافات خانوادگی را ارائه می‌دهد، نتایج این نظرسنجی نگران‌کننده است و عقب انداختن طلاق ممکن است باعث «مشکلات بیشتر در آینده» شود.

آقای رایت می‌گوید که یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که «در رابطه با استفاده از گزینه جایگزین دادگاه، یک عدم آگاهی و درک دیده می‌شود.»

به گفته وی «موجب نگرانی است که زوجین فرآیند طلاق را به خاطر کرونا به تأخیر می‌اندازند چرا که خود این می‌تواند مشکلات بیشتری در آینده ایجاد کند.»

ماه گذشته، نمایندگان مجلس از یک طرح «طلاق بدون تقصیر» برای انگلستان و ولز حمایت کردند که در صورت تصویب، افراد می‌توانند بدون نیاز به مقصر دانستن طرف مقابل، صرفا با ذکر این که رابطه آنها دیگر به درد نمی‌خورد، تقاضای طلاق کنند.

© The Independent

بیشتر از زندگی