ورزشکار آمریکایی در جدال با کرونا، ۲۷کیلوگرم وزن کم کرد

احمد ایاد تصاویری از خود، قبل و بعد از ابتلا به کرونا را منتشر کرد 

احمد ایاد، ۲۵ روز در کمای مصنوعی، در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان بود-Ahmad Ayyad's Instagram page

یک مرد ۴۰ ساله  ورزشکار، تصاویر مربوط به قبل و بعد از ابتلای خود به ویروس کرونا را انتشار داده و اثر شوکه کننده ویروس کرونا بر بدن خود را به نمایش گذاشته است. 

احمد ایاد، که در واشنگتن دی سی زندگی می‌کند، اول در تاریخ ۱۱ مارس علائم شبه آنفلوانزا را از خود بروز داد. یک روز بعد، ایاد به‌عنوان اولین بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان جانز هاپکینز، پس‌ازآن که جواب آزمایشش به تست کرونا مثبت شد، زیر دستگاه کمک تنفسی قرار گرفت. 

طی ۲۵ روز بعد که طی آن ایاد «زیر مسکن‌های سنگین و اغلب در حال هذيان‌گویی بود»، بیش از ۲۷ کیلوگرم از وزن بدن خود را از دست داد. 

به گفته جانز هاپکینز که پس از مرخصی ایاد از بیمارستان، مصاحبه‌ای را با او منتشر کرد، او هنگام پذیرش در بیمارستان ۹۷٫۵ کیلوگرم وزن داشت. 

تقریباً یک ماه بعد، پس‌ازآن که از کمای تحت دارو در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بیرون آمد، متوجه شد که کاهش وزن داشته و حالا وزنش ۶۹ کیلوگرم شده است. 

او در اینستاگرام خود نوشت:‌

سه هفته پیش، ۲۷ کیلو سبک‌تر از کما بیدار شدم و روی تلفنم با هزار پیامک دعا و آرزوی بهبودی یافتم. اصلاً نمی‌دانستم دلیلش چه بود. آخرین چیزی که یادم می‌آید این بود که وارد بیمارستان شدم چون فکر می‌کردم آنفلوانزا گرفته‌ام. دوست و همکارم عمر، پزشک بیمارستان، کنار تختم نشست و هر آنچه را که بر من گذشته بود برایم توضیح داد. ۲۵ روز در کمای تحت دارو بودم، پزشکان به والدینم گفته بودند که احتمال دارد یکی از شب‌ها دیگر طاقت نیاورم. من آنفلوانزا داشتم و بعد کووید-۱۹ گرفتم و درنهایت به ذات‌الریه مبتلا شدم؛ و به شکل معجزه‌آسایی نجات یافتم. برای بهبودی از خدا سپاسگزارم؛ و از والدینم، خانواده و دوستانم به خاطر قوی بودن و دعاهایشان ممنونم. بابت هزار پیامک و آرزوی بهبودی و دعاهای خوبی که برایم فرستادید ممنونم، فکر نمی‌کنم بدون آن‌ها خوب می‌شدم.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Three weeks ago I woke up, 60lbs lighter, and reached for my phone to find 1,000 text messages of prayers. I had no clue what they were for. The last thing I could remember was walking into to the hospital because I thought I had the flu. My college friend Omar, a doctor in the hospital, sat by my bedside and explained everything that happened to me. I'd spent 25 days in an induced coma, with doctors informing my parents that I probably wouldn’t make through each night. I did have the flu, then contracted #covid19, and finally was infected with pneumonia. Miraculously, I survived. I thank God for my recovery. And I thank the strength and prayers of my parents, family, and friends. Thank you for your 1,000 prayers because without them i don’t think I would have made it. Special thanks to @deenasr for calling the hospital every night with my parents to check up on me, to help ease the pain and give my parents hope that I would make it out. Love you Doonz! #thankyou #beatcovid19 #hamdillah #survivor #thankgod #coronavirus #johnhopkinshospital #alive #breathe

A post shared by Ahmad Ayyad (@ahmadbird) on

او گفت:  «روزی که به هوش آمدم ۶۹ کیلو بودم. پاها و دست‌هایم لاغر و استخوانی شده بود و سینه‌ام از بین رفته بود. باورم نمی‌شد که رفتن تا لبه تخت و ایستادن روی پا چقدر می‌تواند دشوار باشد.»

او در یک پست دیگر در اینستاگرام، تصویر دیگری از خود در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#spartanrace #spartan #fitness #fitnessmotivation #fit #fitnessaddict #arms

A post shared by Ahmad Ayyad (@ahmadbird) on

 

به گفته این ورزشکار که قبل از بیماری، هفته‌ای سه بار بسکتبال بازی می‌کرد، وزنه می‌زد و به شکل منظم در مسابقات قوای جسمانی که مستلزم بالا رفتن از دیوار و حمل اشیاء سنگین است، شرکت می‌کرد، حالا می‌بایستی در دوران نقاهت، از نو راه رفتن و حرف زدن را یاد می‌گرفت. 

این ویروس بر اعضای داخلی بدن او فشار آورده است. به گفته بیمارستان ایاد هنگام مرخصی از بیمارستان در ۲۲ آوریل، هنوز در بازوی چپش گرفتگی خونی داشت و قلب و شش‌هایش دچار آسیب شده بود. 

باآنکه ایاد کم‌کم وزن ازدست‌رفته ناشی از تحلیل ماهیچه‌هایش در بیمارستان را به دست می‌آورد، اما تجربه بیماری تأثیری پایدار بر او گذاشته است، هم بر او و هم بر پزشکان معالج او. 

دکتر ناتلی وست، پزشک ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جانز هاپکینز به تلویزیون بالتیمور گفت:‌ «او یک فرد ورزشکار و جوان است و اول خیلی‌ها در ابتدا می‌گفتند اگر چنین وضعی می‌تواند برای چنین آدمی پیش بیاید و به این شدت بیمارش کند، پس برای هر کس دیگری هم می‌تواند رخ دهد. واقعاً چشم من را باز کرد.»

ایاد در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان این نکته را تکرار کرد و گفت‌:‌ «مردم طوری رفتار می‌کنند که انگار همه‌چیز تمام شده. ماسک بزنید. در گروه‌های بزرگ شرکت نکنید. مراقب خودتان و اطرافیانتان باشید. مسئله را جدی بگیرید. شوخی نیست. می‌تواند شمارا به کشتن دهد، حتی اگر فکر می‌کنید قوی هستید و نسبت به آن مصون هستید. این‌طور نیست.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی