پنچ سینماگر ایرانی به عضویت در آکادمی اسکار دعوت شدند

به گزارش هالیوود ریپرتر آکادمی اسکار، ۸۱۹ عضو جدید گرفت که ۴۵ درصدشان زن هستند

بر اساس این گزارش ورود این ۸۱۹ نفر به آکادمی امسال  بخشی از تلاش هماهنگ این مجموعه برای متنوع بودن اعضای خود است - عکس از ویکی‌پدیا

به گزارش هالیوود ریپورتر آکادمی علوم و هنرهای سینما، اسکار ۸۱۹ عضو جدید گرفت که ۴۵ درصدشان زن هستند.

۳۹ درصد افراد راه‌یافته به آکادمی اسکار امسال نیز رنگین‌پوست و هم‌چنین ۴۹ درصد این افرادغیرآمریکائی‌اند.

در این فهرست بلند از دعوت‌شدگان به آکادمی اسکار تعدادی از چهره‌‌های آشنای سینمای ایران نیز به چشم می‌خورد. نرگس آبیار کارگردان فیلم‌هایی چون «شبی که ماه کامل شد» و «شیار ۱۴۳» یکی از ایرانیانی است که امسال به اعضای اسکار اضافه شده است. اسامی دیگری چون علی عباسی فیلم‌ساز جوان ایرانی-دانمارکی با فیلم «مرز» و ستار اورکی آهنگ‌ساز در این فهرست به چشم می‌خورند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این گزارش ورود این ۸۱۹ نفر به آکادمی امسال  بخشی از تلاش هماهنگ این مجموعه برای متنوع بودن اعضای خود است؛ تلاشی که از سال ۲۰۱۶ با جدیت آغاز شده است.

خانم آبیار پیش‌تر برای فیلم «نفس»‌ نماینده ایران برای رقابت در رشته بهترین فیلم خارجی نودمین دوره جوایز اسکار شد اما به جمع نامزدهای نهایی جایزه راه پیدا نکرد.

ستار اورکی نیز دیگر ایرانی فهرست امسال آکادمی اسکار است. وی آهنگ‌ساز آثار مهمی هم‌چون «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی است.

در فهرست کارگردانان نیزعلی عباسی فیلم‌ساز جوان ایرانی-دانمارکی که با فیلم «مرز» بسیار شناخته شده به اسکار دعوت شده است. سمیرا مخملباف نیز در میان اعضای جدید آکادمی امسال حضور دارد.

بیشتر از فرهنگ و هنر