هرمزگان تعطیل شد؛ محدودیت‌های ناشی از کرونا در ۱۱ استان دیگر

۱۲ استان در ایران با رشد شتابان بیماری و مرگ ناشی از کووید ۱۹ روبه‌رو شده‌اند

استاندار هرمزگان درخواست تعطیلی بازارهای سربسته و روباز را نیز به ستاد ملی مقابله با کرونا داده بود- مهر

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در ۱۲ استان کشور برقرار خواهد شد.

استان هرمزگان با شدیدترین محدودیت روبه‌رو می‌شود و به مدت یک هفته تعطیل خواهد شد.

استان‌های تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و البرز ۱۱ استانی هستند که محدودیت‌های با شدتی کمتر از هرمزگان در آنجا اعمال خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر برقراری این محدودیت‌ها را ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران به رسانه‌ها اعلام کرده است.

هنوز جزئیات این محدودیت‌ها اعلام نشده است.

استان هرمزگان در هفته‌های جاری با رشد قابل‌توجه در آمار ابتلا و فوت ناشی از این بیماری مواجه شده است و فریدون همتی، استاندار آن دو روز پیش از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست کرده بود تا با تعطیلی این استان موافقت کنند.

آقای همتی روند افزایشی این بیماری در هرمزگان را از ابتدای خردادماه و ناشی از «عادی‌شدن فعالیت‌ها» و «برگزاری دورهمی‌ها، مراسمات عروسی و عزا» دانسته است.

به گفته استاندار هرمزگان، هفت شهرستان در این استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

ایرج حریرچی گفته است که با دو درخواست دیگر هرمزگان از جمله «تعطیلی بازارهای سرپوشیده و بازار روز ‌و همچنین کاهش کارمندان ادارات به ۵۰ درصد» نیز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا موافقت شده است.

این مقام وزارت بهداشت گفته که حسن روحانی آماده است تا «برخی اقدامات دیگر» را نیز برای «جلوگیری از شیوع بیشتر» ابلاغ کند.

آمار بیماران کووید۱۹ پس از آنکه در اردیبهشت‌ماه سال جاری نزولی شده بود، با تصمیم حسن روحانی برای بازگشایی فعالیت‌ها، برگرداندن کارمندان به سرکار و بازگشایی اماکن مذهبی دوباره صعودی شد و حتی در روز ۱۵ خرداد با ثبت رکورد ۳۵۰۸ بیمار در یک روز، بالاترین آمار ابتلا به کرونا پس از شیوع ای بیماری ثبت شد.

چند هفته قبل از این رویداد، مسئولان سازمان نظام پزشکی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی نسبت به گسترش مجدد کرونا در صورت بازگشایی اماکن مذهبی هشدار داده بودند.

تا ظهر دیروز و براساس آمارهای رسمی، ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسیده است.

بیشتر از