شهردار نیویورک برنامه دارد بودجه پلیس را یک میلیارد دلار کاهش دهد

هنوز هیچ تصمیم نهایی درباره بودجه اداره پلیس نیویورک اتخاذ نشده است

اعتراضات «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» بعد از قتل آقای فلوید به راه افتاد و معترضان خواستار اصلاحات ادارات پلیس سراسر ایالات متحده شدند - REUTERS/Mike Segar

با تقاضای شهروندان برای اصلاحات، بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک پیشنهاد داد یک میلیارد دلار از بودجه سالانه شش میلیارد دلاری نیروهای پلیس کاسته شود.

آقای دی بلازیو در مصاحبه مطبوعاتی روز دوشنبه خود در شورای شهر از این برنامه خبر داد و گفت بودجه پیشنهادی به اصلاح ساختار اداره پلیس نیویورک کمک خواهد کرد.

آقای دی بلازیو به خبرنگاران گفت: «دفتر من به شورای شهر برنامه‌ای ارائه کرده است که یک میلیارد دلار از بودجه اداره پلیس نیویورک را کم کرده و آن را به سمت تامین منابعی برای جوانان و جوامع اختصاص دهیم که بتواند به حل بسیاری از مشکلاتی که می‌دانیم در جامعه وجود دارد کمک کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای شهردار افزود: «واقعا هیجان‌زده‌ام که بگویم برنامه‌هایی که ما در نظر داریم امکان دست‌یابی به اصلاحی معنادار را دارند و می‌توانند منجر به بازتوزیع واقعی منابع و امکانات شوند در حالی که در عین حال مطمئن باشیم شهر خود را امن نگه داشته و افسران پلیس در گشت خود در گوشه و کنار شهر هستند تا هر موقع و هر جایی که به آن‌ها نیاز داریم، حاضر شوند.»

بعد از قتل جورج فلوید بحثی دوباره درباره اصلاحات ساختار پلیس به راه افتاده است. جورج فلوید به دست درک چاوین به قتل رسید که در آن زمان افسر پلیس شهر مینیاپولیس بود ولی اکنون با اتهام قتل عمد درجه دوم مواجه است.

اعتراضات «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» بعد از قتل آقای فلوید به راه افتاد و معترضان خواستار اصلاحات ادارات پلیس سراسر ایالات متحده شدند.

آقای شهردار اذعان داشت این اعتراضات در اتخاذ تصمیم او در اعلام طرح جدید تاثیر داشته ولی به همه ساکنان نیویورک اطمینان خاطر داد که «ما می‌توانیم به تعادل برسیم و می‌توانیم این شهر را امن و ایمن نگه داریم.» 

برنامه آقای دی بلازیو در حالی طرح شد که خشونت ناشی از تیراندازی در شهر افزایش یافته است به نحوی که تنها طی آخر هفته گذشته ۱۸ نفر تیر خوردند و آمار کل هفته گذشته به بیش از ۷۰ نفر رسید.

این در مقایسه با ۲۶ نفر است که در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ در این شهر تیر خوردند.

وقتی هفته گذشته از آقای دی بلازیو درباره افزایش تیراندازی در شهر پرسیده شد، او گفت نوبت به اتخاذ راه‌کارهایی جدید برای مقابله با خشونت‌ورزی با اسلحه رسیده است.

او گفت: «ما از راه‌کار‌ها و روی‌کردهایی جدید در سیاست‌گذاری‌های خود استفاده خواهیم کرد که در سطح اجتماعات سراسر شهر تازه خواهند بود. ما از هر کاری که در توان داریم برای مقابله با خشونت‌ورزی با اسلحه بهره خواهیم جست.»

به گزارش نیویورک پست، آقای دی بلازیو تایید کرد هنوز هیچ تصمیم نهایی درباره بودجه اداره پلیس نیویورک اتخاذ نشده است و گفت مطمئن نیست که تمام ۳۶ هزار افسر پلیس فعلی این شهر بتوانند شغل خود را حفظ کنند.

او افزود: «با این طرح خیلی مهم است که نشان دهیم تغییراتی جدی در شهر خود انجام خواهیم داد. ما تمام تلاش و تمرکز خود را به طور ویژه بر جوانان معطوف خواهیم کرد. این کار به شیوه‌ای هوش‌مندانه و امن انجام خواهد شد و می‌دانم که پلیس نیویورک می‌تواند آن را به نحوی کارآمد اداره کند.»

© The Independent