نه آواز، نه نوشیدنی و نه پذیرایی؛ مقررات جدید برگزاری عروسی در لندن

دولت انگلیس برای برگزاری جشن‌های ازدواج، دستورالعمل‌های جدیدی را منتشر کرده است

طبق قوانین جدید در انگلیس، مراسم ازدواج تا جایی که ممکن است باید کوتاه برگزار شود و تنها به بخش‌هایی محدود شود که از لحاظ قانونی لازم‌الاجرا استPIXABAY

از زمان آغاز قرنطینه در۲۳ ماه مارس، برگزاری مراسم ازدواج در انگلیس، تقریبا تحت هر شرایطی ممنوع بوده است.

اما اخیرا نخست وزیر بوریس جانسون اعلام کرده که از۴ ژوئیه برگزاری مراسم ازدواج و مشارکت‌های اجتماعی، به عنوان بخشی از آخرین اقدامات برداشتن محدودیت‌های قرنطینه، از سرگرفته خواهد شد.

حالا دولت در مورد نحوه برگزاری مراسم ازدواج در هفته‌های آینده، جزییات بیش‌تری ارائه کرده است و مجموعه مقرراتی از ممنوعیت‌های بسیار؛ از آواز خواندن بلند گرفته تا مراسم سنتی نوشیدن شامپاین دسته‌جمعی، تعیین کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ابلاغ که روز دوشنبه در انگلیس منتشر شد، می‌گوید که بیش‌تر از ۳۰ نفر حق شرکت در مراسم ازدواج یا دورهمی‌های اجتماعی را ندارند و به این ترتیب می‌توان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای حفظ امنیت در زمان کووید ۱۹، با امنیت خاطر افراد را جای گذاری کرد.

این حداکثر ظرفیت، تمام افراد جشن را دربر می‌گیرد، از جمله زوج، شاهدان، کشیش و مسؤولان مراسم و هم‌چنین مهمان‌ها. این تعداد هم‌چنین افراد شاغل خارج از محل برگزاری مراسم مانند عکاسان، طراحان مراسم عروسی و پذیرایی‌کنندگان را شامل می‌شود.

فاصله اجتماعی حداقل دو متر یا یک متر با اعمال تمهیدات پیش‌گیرانه، باید توسط کلیه مهمان‌ها رعایت شود و سالن‌ها و مکان‌هایی که به طور مرتب مراسم برگزار می‌کنند، باید با رنگ‌آمیزی و یا علامت‌گذاری کف با نوار، به افراد کمک کرده و مساله فاصله‌گذاری را خاطرنشان کنند.

مراسم ازدواج تا جایی که ممکن است باید کوتاه برگزار شود و تنها به بخش‌هایی محدود شود که از لحاظ قانونی لازم‌الاجرا است. از جوامع مذهبی خواسته شده که جنبه‌های مذهبی مراسم را مطابق با شرایط موجود انجام دهند، مخصوصا در مواردی که مراسم ساعت‌ها و یا روزها طول می‌کشد.

از زوج‌ها خواسته می‌شود که قبل و بعد از ردوبدل کردن حلقه‌ها دستان خود را بشویند و هم‌چنین حلقه‌ها باید با کم‌ترین افراد ممکن تماس پیدا کند.

این دستورالعمل‌ها می‌گوید که گفت‌وگو در مراسم نباید با صدای بلند انجام شود و افراد باید از آواز خواندن، صدای بلند، نواختن موسیقی و هر چیزی که مکالمات عادی را دشوار کند، جلوگیری کنند چرا که این کار خطر انتقال قطرات آلوده و ذرات معلق در هوا را افزایش می‌دهد. مخصوصا ادوات موسیقی که نیاز به دمیدن دارند، به همین دلیل ممنوع است.

توصیه‌های دولت هم‌چنین می‌گوید که چیدمان سنتی مراسم ازدواج برای جلوگیری از روبه‌روی هم نشستن باید تغییر کند و صرف هرگونه نوشیدنی یا غذا، به عنوان بخشی از مراسم مهمانی، ممنوع است.

با توجه به این‌که تا ۳۰ مهمان اجازه شرکت در جشن را دارند، نیازی به پذیرایی‌کنندگان نیست و دولت «توصیه اکید دارد» که در حال حاضر برگزاری جشن‌هایی که روال معمول‌شان نیاز به پذیرایی مفصل و همراهی دنبال‌کنندگان دارد مجاز نیست. 

اگرچه جشن‌های کوچک با رعایت مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر است به شرطی که در آن دو خانواده در یک مکان بسته و یا شش نفر از خانواده‌های مختلف در مکان باز دور هم جمع شوند.

با توجه به اعلام برگزاری مراسم ازدواج در انگلیس از ۴ ژوئیه، سارا مولالی اسقف لندن گفت: «باعث خوشحالی واقعی است که مردم دوباره دور هم جمع می‌شوند، حتی اگر با فاصله‌گذاری اجتماعی همراه باشد.

ما با دقت برنامه‌ریزی کرده‌ایم و توضیحات مفصل را در اختیار کلیساهای مختلف قرار داده‌ایم تا بتوانند خدماتی در کمال امنیت و در عین حال قابل اجرا ارائه دهند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی