باب دیلن؛ ۶۰ سال صدرنشینی در فهرست برترین آلبوم‌های موسیقی آمریکا

«جاده‌های سخت و سرکش» باب دیلن ۷۹ساله در بریتانیا به مقام نخست رسید

بیش از  ۵۰ سال از اولین حضور باب دیلن در فهرست ۲۰۰ آهنگ برتر بیلبورد می‌گذرد-TORSTEN BLACKWOOD / AFP

«باب دیلن» اولین هنرمندی است که از دهه ۶۰ میلادی تاکنون، هر دهه  در فهرست۴۰ آلبوم برتر در برترین‌های آمریکا قرار داشته است.

بیش از۵۰ سال از از اولین حضور او در فهرست ۲۰۰ آهنگ برتر بیلبورد می‌گذرد. آلبوم جدید استودیویی او به نام «راه‌های خشن و سرکش» که در تاریخ ۱۹ ژوئن منتشر شد، همین ابتدا در جایگاه دوم جدول قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باب دیلن، بالاترین جایگاه آلبوم موسیقی بیش از یک دهه را از آن خود کرد و در این رکورد، در طول هشت سال جایگاه اول ترانه اصلی را به دست آورد، وی هم‌چنین اولین هنرمندی است که هر دهه از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۰ آلبوم‌هایش در فهرست ۴۰ آلبوم برتر قرار رفته است.

خواننده آهنگ «هم‌چون یک خانه به دوش» در سال ۱۹۶۳ با آلبوم «باب دیلن ولگرد» وارد جدول بیلبورد شد و سپس پنج آلبوم شماره یک را طی سال‌ها از آن خود کرد، که «باهم به سوی زندگی» تازه‌ترین آن در سال ۲۰۰۹ بود.

«جاده‌های سخت و سرکش» در لیست بریتانیا به مقام نخست رسید و باب دیلن ۷۹ ساله رکورد مسن‌ترین هنرمندی را که موفق به کسب این جایگاه شده است را نصیب خود کرد.

این عنوان پیش‌تر از این به پل سایمون ۷۴ ساله تعلق گرفت، که آلبوم «ازغریبه به غریبه» او در سال ۲۰۱۶ رتبه شماره یک را به دست آورده بود.

«هلن براون» از ایندیپندنت با دادن امتیاز چهار ستاره به آلبوم «راه‌های خشن و سرکش» می نویسد: «این آلبوم که محتوای تازه‌ای را از سال ۲۰۱۲ بعد از آلبوم‌ «تند باد»، ارائه می‌دهد، برای حال و هوای دوران قرنطینه بسیار مناسب است چرا که زمان و مفاهیم انگار به شکل عجیبی بی‌حس شده و کش آمده‌اند.»

© The Independent

بیشتر از موسیقی