کرونا سلامت نیم میلیون بیمار مبتلا به سرطان را به خطر انداخت

بیش از دو میلیون نفر منتظر عکس‌برداری از سینه، آزمایش دهانه رحم و روده هستند

به گفته محققان قرنطینه طولانی می‌تواند عوارض روانی برای افراد داشته باشد-PIXABAY

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نیم میلیون بیمار مبتلا به سرطان در بریتانیا به دلیل نگرانی از ابتلا به کووید-۱۹ از خانه خارج نمی‌شوند.

نهاد «حمایت از بیماران سرطانی مک میلان» میان دوم و پانزدهم ماه ژوئن از ۲۲۰۲ نفر که پیش‌تر مبتلا به سرطان بوده‌اند نظرخواهی کرده است. 

نتیجه این نظرخواهی نشان می‌دهد که ۱۹ درصد بیماران مبتلا به سرطان یعنی حدود ۵۷۰ هزار نفر به خاطر نگرانی از اپیدمی کرونا به ندرت از خانه خارج شده‌اند. این در حالی است که پیامد ویروس کرونا بر ۹ درصد یعنی حدود ۲۷۰ هزار نفر، اضطراب و افکار توام با خودکشی بوده است. 

افزون بر این، از هر پنج نفر یک نفر (۲۰ درصد) و حدود ۹۰ هزار نفر در بریتانیا، تمام طول قرنطینه از خانه خارج نشده‌اند و به رغم تعدیل راهنمای دولت در مورد ملاحظات ایمنی، می‌گویند تا زمانی که واکسن یا درمانی موثر برای کووید-۱۹ کشف نشود إحساس امنیت نمی‌کنند. 

این پژوهش هم‌چنین حاکی از آن است که در طول قرنطینه از هر هفت نفر یک نفر (۱۴ درصد) با مشکلات سلامتی از جمله بدخوابی (ده درصد)، خستگی مفرط (نُه درصد) و درد (پنج درصد) دست به گریبان بوده‌اند.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از بیماران سرطانی در بریتانیا (۴۹ درصد) در هوای آزاد ورزش نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نهاد خیریه با استناد به این پژوهش در مورد پیامد روحی و جسمی ویروس کرونا بر بیمارانی که هم با سرطان و هم کووید-۱۹ رویارویند، هشدار داده است. 

لیندا توماس، رییس نهاد مک میلان می‌گوید: «برای بسیاری از مردم ابتلا به سرطان در این مقطع به مراتب ترسناک‌تر از سال‌های اخیر است.

ما همه روزه با بیماران مبتلا به سرطان صحبت می‌کنیم و به وضوح از تاثیر اپیدمی کرونا بر آن‌ها مطلع هستیم.

راهنمای ما به شما کمک می‌کند در این أوقات از حقوق‌تان مطلع شوید – به بخش «در کشورتان اقدام کنید» بروید و روی «اطلاعات بیش‌تر» کلیک کنید.»

-مرکز امداد سرطان مک میلان (@مک میلان کَنسِر)

۲۹ ژوئن۲۰۲۰

او ادامه داد: «افزون بر پیامد ابتلا به سرطان، بیماران اکنون إحساس می‌کنند در قرنطینه گم شده‌اند. آن‌ها باید در آن واحد با دو بیماری بالقوه کشنده مبارزه کنند از جمله اثرات بی‌اطمینانی‌هایی که در مورد درمان وجود دارد؛ و نیز محدودیت‌های ایمنی (مرتبط با کرونا) و حفظ فاصله با عزیزان‌شان و نگرانی در مورد ابتلا به کووید-۱۹.»

توماس می‌گوید نهاد مک میلان تمام تلاش خود را می‌کند تا از مبتلایان به سرطان حمایت کرده و از افرادی که با پیامدهای جسمی و روحی قرنطینه دست به گریبانند می‌خواهد با این نهاد تماس بگیرند.

طرح مک میلان موسوم به «دوستان تلفنی» داوطلبان کمک به بیماران سرطانی را با آن‌ها مرتبط می‌کند تا بتوانند از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند با کسی صحبت کنند.

این نهاد خیریه هم‌چنین برای ادامه خدمات کنونی و آتی‌اش به بیماران سرطانی، تقاضای کمک مالی اضطراری کرده است.

به گزارش نهاد موسوم به «پژوهش سرطان در بریتانیا» (کَنسِر ریسِرچ) اپیدمی کرونا، تشخیص و درمان میلیون‌ها بیمار سرطانی را مختل کرده است.

این نهاد می‌گوید در حال حاضر ۲.۱ میلیون نفر منتظر عکس‌برداری از سینه، آزمایش دهانه رحم و سرطان روده هستند و این در حالی است که قرار آزمایش ۲۹۰ هزار نفر که تعیین‌کننده وجود غده در بدن‌شان است، لغو شده است.

نهاد «پژوهش سرطان» می‌گوید اپیدمی کرونا هم‌چنین جراحی و شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی برای دست‌کم ۲۱ هزار نفر را به تعویق انداخته است.

© The Independent

بیشتر از جهان