تحقیق پلیس ضدتروریسم بریتانیا از مداح قاسم سلیمانی در لندن

مسعود شجره گفته بود «همه ما می‌خواهیم مثل سلیمانی باشیم»

خبرگزاری قرآن می‌گوید مسعود شجره از ۱۶سالگی در بریتانیا زندگی و تحصیل می‌کرده است-عکس از ایرنا

پلیس ضدتروریسم بریتانیا در حال تحقیق درباره مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی درباره سخنرانی او در مقابل مرکز اسلامی لندن است. او در این مداحی که پس از کشته شدن قاسم سلیمانی (۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸) انجام شد، گفته بود «همه ما می‌خواهیم مثل سلیمانی باشیم.»

خبرگزاری قرآن در ایران مسعود شجره را «دارای دکترای روابط بین‌الملل از انگلستان معرفی کرده» و می‌نویسد: «او که ۶۹ ساله است از ۱۶سالگی در بریتانیا زندگی و تحصیل می‌کرده و انجمن حقوق بشر اسلامی را با کمک دوستانش تشکیل داده است.» خبرگزاری تسنیم کمیسیون حقوق بشر اسلامی را «نهادی غیر انتفاعی در لندن که برای بهبود وضعیت حقوق بشر در جهان تلاش می‌کند» معرفی کرده است.

اکنون پلیس در حال تحقیق در این زمینه است که آیا شجره با ستایش فرمانده سابق نیروی قدس در سخنرانی خود در لندن، قوانین ضد تروریسم را نقض کرده یا خیر. آمریکا نام سلیمانی را به اتهام حمایت از تروریسم در فهرست سیاه قرار داده بود. سلیمانی از سال ۲۰۱۱ به اتهام حمایت از تروریسم در فهرست تحریم‌های بریتانیا قرار داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که مرکز اسلامی لندن نیز به دلیل میزبانی این نشست و سخنرانی توبیخ شده است.

کمیته خیریه‌های انگلستان نیز از این مرکز به دلیل برگزاری مراسم در تقدیر از سلیمانی انتقاد کرده است.

الن مندوزا، دستیار رئیس کمیته خیریه‌ نیز تاکید کرده که ارتباط هرگونه خیریه با تروریسم کاملا غیرقابل پذیرش است و این روند می‌تواند به اعتماد عمومی و دیگر خیریه‌ها آسیب بزند.

او به دیلی تلگراف گفت: «اینکه یک خیریه بریتانیایی میزبان نشستی در حمایت از یک سازمان‌دهنده فعالیت‌های تروریستی باشد، شگفت‌آور است.»

سال گذشته نیز انجمن هنری جکسون در لندن خواستار تحقیق درباره کمیسیون حقوق بشر اسلامی و نقش آن در حمایت از تندروی و گروه‌های تروریستی شده بود.

به گزارش نشنال این کمیسیون هنوز درباره گزارش تحقیق پلیس در مورد مسعود شجره اظهار نظر نکرده است.