روز آگاهی درباره کَژپشتی؛ شاهدخت اوژنی جای زخمش را نمایش داد

«بیایید به زخم‌هایمان افتخار کنیم»

جشن عروسی یوژنی و جک بروکسبنک، اکتبر ۲۰۱۸- Steve Parsons / POOL / AFP

شاهدخت اوژنی، عکسی را از زخم به جا مانده از جراحی درمان کَژپشتی (اسکولیوز) خود در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است و با این کار، دیگر افراد مبتلا به انحراف ستون فقرات را به انتشار داستان‌هایشان ترغیب کرده است. 

شنبه ۲۷ ژوئن، روز جهانی آگاهی درباره کَژپشتی بود که اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط انجمن کَژپشتی بریتانیا راه‌اندازی شد. 

این سازمان اعلام کرد:‌ «هدف از نامگذاری این روز اتحاد مردم سرتاسر جهان به ایجاد آگاهی عمومی مثبت، تبلیغ آموزش، و همراه و همگام کردن افراد مبتلا است.» 

به گفته نهاد سرویس بهداشت و درمان همگانی بریتانیا، کَژپشتی به حالتی گفته می‌شود که ستون فقرات به یک طرف خم می‌شود یا پیچ می‌خورد و بر اثر آن، برخی افراد مجبور می‌شوند که تحت عمل جراحی قرار گیرند. 

شاهدخت اوژنی در ۱۲ سالگی و پس از آن که تشخیص داده شد به کژپشتی مبتلاست، تحت عمل جراحی اصلاح کجی ستون فقرات قرار گرفت. 

این عضو خانواده سلطنتی، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی هشیاری درباره اسکولیوز، تصویری واضح از زخم روی گردن و میان شانه هایش را در اینستاگرام منتشر کرد. 

این شاهدخت ۳۰ ساله در توضیح عکس گفت که می‌خواسته است به دیگرانی که تجربه مشابهی را از سر گذرانده‌اند، کمک کند تا از داشتن این زخم‌ها «به خود ببالند».

او نوشت: «می‌خواستم جای زخمم را به شما نشان دهم و همه افرادی را که تجربه‌ای مشابه را از سر گذردانده‌اند، ترغیب کنم تا عکس‌هایشان را با من به اشتراک بگذارند. بیایید به زخم‌هایمان افتخار کنیم! خوشحال می‌شوم که تصاویر شما را در روایت‌هایم (My Stories) به اشتراک بگذارم. پس مرا روی عکسهایتان همراه کنید و من تصاویرتان را منتشر خواهم کرد.»

شاهدخت اوژنی در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ با جک بروکسبنک ازدواج کرد. این زوج سلطنتی در آن زمان اصرار داشتند که لباس عروس طوری باشد که زخم پشت او را نپوشاند.

شاهدخت اوژنی در ضبط یک برنامه ویژه برای نمایشگاهی درباره ازدواجش که چند ماه پس از آن مراسم در قلعه ویندزور برگزار شد، گفت که همیشه آرزو داشته که لباس عروسش با پشت باز طراحی شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:‌ «بخشی از این علاقه به این دلیل بود که میخواستم زخمم دیده شود و به اعتقاد من زخم‌ها بازگو کننده روایتی از گذشته و آینده شما هستند و این راهی است که از تابوی آنها خلاص شویم.»

او گفت که پس از ازدواجش، نامه‌هایی را از مردم دریافت کرده که مردم «از این که ایستادم و جای زخمم را نشان دادم، خوشحال بودند.» 

شاهدخت اوژنی حامی موسسه خیریه بیمارستان ملی ارتوپدی سلطنتی هم هست و در مقاله‌ای که در تارنمای این سازمان منتشر شد ، از تجربه خود درباره جراحی ترمیم کجی ستون فقرات در دوران نوجوانی‌اش نوشت و گفت: «به وضوح به یاد می‌آورم که قبل از عمل چقدر عصبی بودم.»

او نوشت:‌ «در حین عمل، که هشت ساعت طول کشید، جراح میله‌های تیتانیومی هشت اینچی را در هر طرف ستون فقرات و پیچ‌های یک و نیم اینچی را در بالای گردنم کار گذاشت.» 

«بعد از سه روز که در بخش مراقبت‌های ویژه بودم، یک هفته را هم در بخش معمولی و روی صندلی چرخ‌دار گذراندم، اما بعد از آن دوباره توانستم راه بروم.» 

شاهدخت اوژنی گفت به دلیل تمام آنچه این سازمان برای او انجام داده، از این که به حامی خیریه بیمارستان ملی ارتوپدی سلطنتی تبدیل شده است، «احساس دگرمی می‌کند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی