دختر قاسم سلیمانی، عروس حزب‌الله لبنان شد

گفته شده که زینب سلیمانی با فرزند جانشین احتمالی سیدحسن نصرالله ازدواج کرده

کاربران نزدیک به حزب‌الله لبنان در شبکه‌های اجتماعی از ازدواج دختر قاسم سلیمانی با فرزند رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان خبر داده‌اند.

این خبر نخستین بار در صفحه اینستاگرام زینب مغنیه، خواهر عماد مغنیه، معروف‌ترین فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان منتشر شده است.

عماد مغنیه در سال ۱۳۸۷ در دمشق و لحظاتی پس از دیدار با قاسم سلیمانی و ژنرال محمد سلیمان از مقام‌های امنیتی سوریه، ترور شد.

بر اساس اخبار غیررسمی که تاکنون منتشر شده است، زینب سلیمانی را اکنون می‌توان عروس هاشم صفی‌الدین، پرنفوذ‌ترین مقام حزب‌الله لبنان پس از سید‌حسن نصرالله دانست، هرچند این ازدواج مستقیما توسط خانواده سلیمانی، تایید یا تکذیب نشده‌است.

زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس است که در بامداد روز ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شد.

او برجسته‌ترین چهره رسانه‌ای در میان فرزندان قاسم سلیمانی پس از ترور پدرش بوده و به نمایندگی از خانواده سلیمانی در مراسم یادبود مفصل حزب‌الله لبنان برای فرمانده سابق سپاه قدس شرکت کرد و با سید حسن نصرالله نیز دیدار داشت.

او زبان عربی را با لهجه لبنانی و به صورت سلیس و روان صحبت می‌کند که نشانه‌ای از حضور طولانی او در لبنان یا دست‌کم ارتباط جدی با لبنانی‌ها است. او دانش آموخته رشته علوم انسانی است و به زبان انگلیسی هم مسلط است. پدرش در یکی از مصاحبه‌ها او را «چریک» لقب می‌دهد؛ عنوانی که به دلیل تمایل او برای همراهی با پدرش در همه سفرهای نظامی و سیاسی به کشورهای منطقه به او داده شده بود.

در مستندهایی که پس از ترور قاسم سلیمانی در شبکه افق وابسته به سپاه پاسداران پخش شده است گفته می‌شود که زینب سلیمانی در بسیاری از سفرهای محرمانه فرمانده سپاه قدس به مناطق عملیاتی در عراق، لبنان و سوریه حضور داشته است. این نشانه دیگری است از نزدیکی او به گروه‌های شیعه مورد حمایت ایران در سه کشور منطقه و آشنایی با درونی‌ترین روابط میان این گروه‌ها.

زینب سلیمانی به همراه پدر و برادرش در یک راهپیمایی در تهران

اما در سمت مقابل، پدر داماد، سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان است. شورای اجرایی حزب‌الله مهم‌ترین نهاد پس از مقام دبیرکل است که می‌تواند دبیرکل جدید را پس از مرگ یا برکناری دبیرکل قبلی تعیین کند.

هاشم صفی‌الدین که خود روحانی شیعه است و دروس حوزوی خود را در قم خوانده است، نسبت فامیلی هم با سید حسن نصرالله دارد و پسرخاله او است.

هاشم صفی‌الدین، دبیرکل احتمالی حزب‌الله لبنان در آینده و پدرهمسر زینب سلیمانی در مراسم ترحیم قاسم سلیمانی در تهران

در صورتی که هر اتفاقی برای سید حسن نصرالله بیفتد و این تشکیلات نیاز به تعیین دبیرکل جدید داشته باشد، هاشم صفی‌الدین بیشترین بخت برای قرار گرفتن در این منصب را دارد.

او از سال ۱۳۹۶ در لیست تروریستی ایالات متحده قرار گرفته است.

عبدالله صفی‌الدین، برادر هاشم صفی‌الدین نیز سال‌ها است که به عنوان نماینده حزب‌الله لبنان در ایران حضور دارد.

او یکی از اصلی‌ترین متهمان پرونده قاچاق کوکائین به آمریکا، اروپا و خاورمیانه، موسوم به پرونده «کاساندرا» است.

عبدالله صفی‌الدین، نماینده حزب‌الله لبنان در ایران در مراسم ترحیم مادر قاسم سلیمانی

پرونده کاساندرا که از سال ۲۰۰۸ میلادی در آمریکا گشوده شده است مربوط به دو مسیر بزرگ قاچاق کوکائین و شناسایی پشت پرده‌های آن است.

یک مسیر از آمریکای لاتین به غرب آفریقا، سپس اروپا و خاورمیانه ختم می‌شود و مسیر دیگر از ونزوئلا و مکزیک به داخل خاک آمریکا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا معتقدند که عبدالله صفی‌الدین مشهور به «روح»، پشت پرده این دو مسیر بزرگ قاچاق کوکائین است و بخشی از تشکیلات آن با استفاده از امکانات مالی و لجستیکی حزب‌الله لبنان در ونزوئلا و اروپای غربی مستقر شده است.

ازدواج زینب سلیمانی با رضا صفی‌الدین نه فقط یک پیوند خانوادگی ساده میان خانواده‌ای ایرانی با خانواده‌ای لبنانی، که پیوند سیاسی‌ترین فرزند قاسم سلیمانی و مخزن اسرار او با فرزند کسی است که احتمالاً روزی بر صندلی دبیرکلی حزب‌الله لبنان تکیه خواهد زد.

بیشتر از