توزیع بروشور ضد همجنس‌گرایی در مدارس کاتولیک بریتانیا

در این بروشور نوشته شده «آیا من پسرم، یا دختر، یا هردو؟»

یک بروشور ضد دگرباشان که تئوری جنسیت را یک «ایدئولوژی چرند» مبتنی بر «هوا و هوس محض» به‌شمار می‌آورد، در اختیار دانش‌آموزان مدارس کاتولیک بریتانیا قرار گرفته است.

در این بروشور که توسط حوزه کلیسایی لیورپول و لای صفحات یک مجله در بین دانش‌آموزان پخش شده، ادعا می‌شود که «کنش‌گران زیرک و شیاد» تلاش می‌کنند تا «دیدگاه‌های ضد‌الهی» خود را به کودکان تحمیل کنند.

در صفحه اول این بروشور، تصویری از گروهی از پسران و دختران جوان به‌چشم می‌خورد که می‌پرسند: «آیا من پسرم، یا دختر، یا هردو؟»

در پی آن، نقل قولی از کتاب مقدس مسیحیان آمده است که می‌گوید: «مرد و زن را او خلق کرده است».

این بروشور درست زمانی پخش شده است که مدارس سراسر کشور می‌کوشند تا از دانش‌آموزان «تراجنسیتی» بیشتر حمایت کنند، و برخی از آنها سیاست‌های خود را در مورد یونیفورم مدرسه تغییر داده‌اند و دست‌شویی‌های یکسانی را برای همه جنسیت‌ها تعبیه کرده‌اند.

حوزه کلیسایی لیورپول اعلام کرده است که ناشر نشریه آن حوزه، میرسی میرور، به‌خاطر قراردادن تصادفی آن بروشور در مجله «کاتولیک پیک» از این مدارس عذرخواهی خواهد کرد.

سخنگوی اسقف اعظم در گفت‌وگو با ایندیپندنت گفت: «یک بروشور به طور غیرعمدی در میان صفحات شماره ماه ژوئن مجله حوزه کلیسایی لیورپول، یعنی «کاتولیک پیک»، و تعدادی از نشریات کاتولیک در سراسر کشور قرار داده شده است. معمولا این بروشورها از قبل برای ناشر فرستاده می‌شوند تا آنها را بررسی کند. در این مورد این بررسی انجام نشده است».

وی افزود: «محتویات این بروشور مورد تأیید اسقف اعظم لیورپول نیست و نبایستی پخش می‌شد. با توجه به این رخداد، در فرآیند کار بازنگری شده است تا اطمینان حاصل شود که در آینده همه بروشورها قبل از انتشار بازبینی شوند».

او در ادامه گفت که نمی‌دانند این بروشور به چند مدرسه فرستاده شده است، و در شماره آینده مجله، به‌خاطر این اتفاق عذرخواهی خواهند کرد.

تابیتا سرج: دیروز دوستان من سه نسخه از این بروشور را که شدیدا ضد دگرباشان است، در نشریه کلیسای کاتولیک جنوب شرق دریافت کردند، یعنی همان روزنامه‌ای که به تمامی مدارس کاتولیک منطقه فرستاده می‌شود و همین حالا هم دانش‌آموزان آن را با خود به خانه برده‌اند.

این بروشور همچنین در بین تعدادی دیگر از نشریات کاتولیک که در مدارس سراسر کشور پخش می‌شوند، قرار داده شده است.

مسئولان کلیسای منطقه نورث‌ هامپتن نیز به خاطر قرار دادن اتفاقی این بروشور داخل مجله‌شان، عذرخواهی کردند.

در ماه مارس، نمایندگان مجلس قوانین جدیدی را در حمایت از دگرباشان تصویب کردند که بر اساس آن، آموزش در مورد رابطه و جنسیت در مدارس انگلیس از سپتامبر ۲۰۲۰ اجباری می‌شود.

این راهنمای برنامه درسی که در دو دهه اخیر تقریبا برای اولین بار به‌روز شده است، از مدارس متوسطه انتظار دارد که در مورد دگرباشان به دانش‌آموزان آموزش دهند.

© The Independent

بیشتر از زندگی