افزایش مبتلایان به کرونا در اروپا پس از کاهش محدودیت‌ها

این قاره همچنان روزانه نزدیک به ۲۰ هزار مبتلا و ۷۰۰ کشته را گزارش می‌دهد

طی دو هفته گذشته، ۳۰ کشور شاهد افزایش موارد جدید ابتلا به این ویروس بوده‌اند-FRANCK FIFE / AFP

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا که به طور هفتگی گزارش می‌شود، پس از چند ماه برای اولین بار رو به افزایش گذاشته است.

هانس کلاگ، مدیر ناحیه اروپایی سازمان بهداشت جهانی، می‌گوید این قاره همچنان روزانه نزدیک به ۲۰ هزار مبتلا و ۷۰۰ قربانی را گزارش می‌دهد که اگر به همین شکل پیش برود ممکن است فشار فوق‌العاده‌ای به نظام بهداشتی برخی از کشورها وارد آورد.

وی با اشاره به روند تسهیل محدودیت‌ها در سراسر اروپا گفت «طی دو هفته گذشته، ۳۰ کشور شاهد افزایش موارد جدید ابتلا به این ویروس بوده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلاگ در ادامه افزود «در ۱۱ کشور از این کشورها، روند انتقال ویروس به قدری سریع بوده که، اگر بی‌توجهی شود، یک بار دیگر نظام بهداشتی اروپا را در آستانه فروپاشی قرار خواهد داد.»

وی لهستان، آلمان و اسپانیا را به عنوان کشورهایی مورد اشاره قرار داد که در مقابله با شیوع دوباره ویروس به سرعت عکس‌العمل مؤثری از خود نشان دادند.

آلمان پس از آغاز شیوع وسیع ویروس از یک کارخانه گوشت در منطقه راین شمالی، محدودیت‌های این منطقه را برای حفظ جمعیت صدها هزار نفری آنجا تمدید کرد.

به گفته کلاگ «هر جا که با گروه جدیدی از مبتلایان به ویروس مواجه شویم، باید به سرعت وارد عمل شده و به صورت هدفمند نکات کنترلی را اعمال کنیم.»

بر اساس آمار اخیر سازمان بهداشت جهانی، اروپا از زمان آغاز شیوع ویروس شاهد دو و نیم میلیون نفر مبتلا به کووید-۱۹ بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان