ترامپ: برادرزاده‌ام قانونا اجازه ندارد کتاب آتی خود را منتشر کند

به گفته ترامپ برادرزاده‌اش توافق‌نامه عدم افشا امضا کرده است

این کتاب حاوی جزئیاتی از روابط رییس‌جمهور و برادران و خواهرانش است- REUTERS/Erin Scott

دونالد ترامپ مدعی است که برادرزاده‌اش مجاز نیست کتاب آتی‌اش را که در مورد رییس‌جمهور است چاپ کند. ترامپ می‌گوید که برادرزاده‌اش نزدیک به ۲۰ سال پیش بعد از شکایتی که از ترامپ و خواهرها و برادرانش کرد، توافق‌نامه‌ای مبنی بر عدم‌افشای مسائل خصوصی امضا کرده است.

رییس‌جمهور در مصاحبه‌ای با «اکسز» که روز یک‌شنبه منتشر شد درمورد کتاب آینده «مری ترامپ» که نامش «فراوان و ناکافی: چطور خانواده‌ام خطرناک‌ترین مرد جهان را به وجود آورد» است، گفت‌وگو کرد.

ترامپ راجع به برادرزاده‌اش گفت: «او اجازه ندارد کتابی چاپ کند. درواقع بعد از حل اختلافات‌مان با او و برادرش، که ارتباط خوبی هم با هم داریم (مری برادری به نام «فرد» دارد) مری، یک توافق‌نامه عدم‌افشای تمام و کمال امضا کرد.»

در این کتاب که برنامه چاپ آن اواخر ماه جولای بود، انتظار می‌رفت جزییاتی از روابط رییس‌جمهور و برادران و خواهرانش منتشر شود در مورد این که آن‌ها چطور برای حفظ ۴۱۳ میلیون دلار از سرمایه پدرشان بعد از مرگ او، ظاهرا از راه‌های گریز و مفرهای مالیاتی استفاده کردند. انتظار می‌رفت خانم ترامپ هم خود منبع اصلی در تحقیقات «نیویورک تایمز» پیرامون مناقشات مالیاتی و اقتصادی رییس‌جمهور باشد.

خانم مری ترامپ سال ۲۰۰۰ از رییس‌جمهور ترامپ شکایت کرد و تصریح کرد که او و خواهر و برادرهایش حمایت‌های پزشکی برادرزاده مری را که با اختلال عصبی نادری به دنیا آمده بود، قطع کرده‌اند، در حالی که پدرشان از دارایی‌اش برای تأمین بیمه درمان و سلامت کل خانواده، بودجه‌ای اختصاص داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مری، در آن زمان رییس‌جمهور ترامپ را در مصاحبه‌ای سرزنش کرد و گفت که او و خواهرها و برادرهایش «باید از کار خودشان خجالت بکشند» و در ادامه افزود: «البته مطمئنم که شرمنده نیستند.»

آقای ترامپ مدعی است که با مری توافق‌نامه عدم‌افشای بسیار محکمی را که شامل بندهای زیادی است امضاء کرده است که به طور موثری او را از چاپ کتاب آینده‌اش باز می‌دارد.

رییس‌جمهور هم‌چنین اظهار داشت که او و اعضای خانواده‌اش از شنیدن خبر چاپ کتاب توسط مری ترامپ بسیار تعجب کرده‌اند.

دونالد ترامپ گفت: «من برادری به نام روبرت دارم که فرد خیلی خوبی است و از این موضوع خیلی عصبی شده است. اما مری توافق‌نامه عدم‌افشا امضا کرده است و واضح است که با نوشتن یک کتاب افتخاری به دست نمی‌آورد. این کار خیلی بد است.»

به گفته «اکسیز» این کتاب نشان می‌دهد که آقای ترامپ بعد از بیماری پدرش و ابتلای او به آلزایمر، چطور او را«نادیده گرفته و تحقیر کرده است». رییس‌جمهور اما  این ادعاها را رد کرد و گفت: «همیشه با پدرم رابطه خیلی خوبی داشتم.»

دونالد ترامپ افزود:«گفتن این حرف‌ها خیلی شرم‌آور است.»

این کتاب قرار بود درست قبل از کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان منتشر شود. کتاب مری ترامپ در صدر فهرست کتاب‌های آمازون قرار گرفته و برای سفارش و پیش‌فروش آماده بود.

© The Independent