حدود سه میلیون نفر در گیلان، قم و تهران به کرونا مبتلا شده‌اند

وزارت بهداشت: وضعیت هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه و خوزستان همچنان بحرانی‌ست

علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت گفته است  که ۱۵ درصد از جمعیت استان تهران و ۴۰ درصد از جمعیت استان‌های گیلان و قم به کرونا مبتلا شده‌اند: «در برخی استان‌ها چهار درصد یا پنج رصد میزان درگیری با کرونا بوده است.برخی ۱۰ تا ۱۲ درصد، در استان تهران بر اساس بررسی‌های سرولوژی کمتر از ۲۰ درصد و حدود ۱۵ درصد درگیری داشته‌ایم. قم و گیلان بالای ۴۰ درصد درگیر شده‌اند.»

به‌این‌ترتیب و بر اساس آخرین سرشماری از جمعیت این سه استان، حدود سه میلیون نفر تنها در این استان‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند.

از سوی دیگر با مرگ ۱۳۴ نفر دیگر از مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرد و به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، شمار رسمی مبتلایان به کرونا از ابتدای همه‌گیری را نیز ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر اعلام کرد که فاصله بسیاری با اظهارات معاون همین وزارتخانه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی دو هزار و ۵۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور خبر داده است.

وزارت بهداشت گفته که حدود نیمی از این بیماران جدید در وضعیت حاد تنفسی قرار داشته‌اند و در بیمارستان‌های کشور بستری شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌اکنون حدود ۲۹۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ایران در وضعیت بحرانی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرده است که « استان‌های خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و کرمانشاه بیشترین موارد بستری کشور را داشته‌اند.»

همچنین دو استان تهران و فارس نیز در آستانه وضعیت قرمز قرارگرفته‌اند چرا که با افزایش شمار بیماران نیاز به بستری مواجه شده است.

با این حال وجود تناقض در میان اظهارات مقام‌های بهداشتی، صحت آمارهای اعلامی را با تردید‌های جدی مواجه کرده است.

بیشتر از