واکسن دانشگاه آکسفورد برای مقابله با کرونا احتمالا تا شهریورماه آماده می‌شود

دیدار شاهزاده ویلیام از گروه تولید «واکسن آکسفورد» 

احتمال موفقیت محققان دانشگاه آکسفورد برای تولید واکسن کرونا، نظر خانواده سلطنتی را جلب کرده است-Steve Parsons / POOL / AFP

دوک کمبریج با تیم دانشگاه آکسفورد که مشغول تحقیق بر روی واکسن کووید ۱۹ است دیدار کرد.

روز چهارشنبه شاهزاده ویلیام ماسک پوشیده، با اعضای تیم پزشکی دانشگاه و داوطلبانی که در آزمایش بالینی واکسن کرونا شرکت کرده‌اند گفت‌وگو کرد.

شاهزاده ویلیام در این دیدار روی کت آبی کم‌رنگ و پیراهنش از پوشش حفاظتی و عینک مخصوص استفاده کرده بود.

در جریان این دیدار، شاهزاده ویلیام با پرفسور سارا گیلبرت از انستیتوی «جِنِر» دانشگاه آکسفورد که واکسن جدید کرونا را ساخته است گفت‌وگو کرد.

او هم‌چنین با پرفسور اندرو پولارد از بخش عفونت و ایمنی کودکان دانشگاه آکسفورد صحبت کرد. اندرو پولارد مسؤول تیم آزمایش‌های کلینیکی واکسن کووید ۱۹ است.

این واکسن که به «واکسن آکسفورد» موسوم است، وارد مراحل نهایی آزمایش‌های کلینیکی خود می‌شود.

انستیتوی جِنِر به منظور تسریع تولید واکسن با شرکت تولید داروی «اَزترازِنِکا» همکاری مشترکی را آغاز کرده که بخش دولتی و خصوصی را به هم پیوند می‌دهد.

داوطلبانی که واکسن روی آن‌ها آزمایش می‌شود، هم‌اکنون مرحله نخست آزمایش یعنی مرحله ایمنی آن را گذرانده‌اند. ماه گذشته پژوهش‌گران مرحله جلب ۱۰ هزار داوطلب از جمله بزرگ‌سالان بالای ۵۶ سال و کودکان ۵ تا ۱۲ ساله را برای مراحل دوم و سوم آزمایش‌ها آغاز کردند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته اعلام شد شرکت آسترازنکا با «ائتلاف کشفیات و آمادگی برای اپیدمی»، «اتحاد واکسن گَوی» و «انستیتوی سرم هند» یک قرارداد ۵۸۶ میلیون پوندی امضاء کرده که هدف آن حمایت از تولید کارخانه‌ای، فروش و توزیع ۳۰۰ میلیون دوز واکسن است که تحویل آن از پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

هنوز تایید نشده که درصورت موفق بودن آزمایش‌های بالینی، واکسن آکسفورد در چه تاریخی در دسترس قرار خواهد گرفت. اما پاسکال سوریو، رییس کمپانی تولید دارو در برنامه تلویزیونی «اندرو مار» گفت مردم بریتانیا نخستین کسانی خواهند بود که از این واکسن که ممکن است تا ماه سپتامبر آماده شود، استفاده می‌کنند.

واکسن دیگری در دانشگاه امپریال لندن در حال تولید است که تیم مسؤول آن می‌گوید ممکن است تا نخستین نیمه سال ۲۰۲۱ در دسترس عموم قرار گیرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی