اپل دو ویژگی مهم و پرتقاضا را به آیفون اضافه کرد

از این پس تماس‌های دریافتی کل صفحه نمایش گوشی را پر نخواهد کرد

اپل از این پس به کاربران اجازه می‌دهد از برنامه ایمیل مورد علاقه خود و مرورگر اینترنت محبوب خود استفاده کنند- PIXABAY

اپل بالاخره دو ویژگی بسیار محبوب و تقاضاشده از سوی کاربران را به آیفون اضافه کرد.

این شرکت بالاخره به کاربران اجازه می‌دهد از برنامه ایمیل مورد علاقه خود و مرورگر اینترنت محبوب خود استفاده کنند و دیگر تماس‌های دریافتی کل صفحه نمایش گوشی را پر نخواهد کرد.

هر دوی این ویژگی‌ها اکنون سال‌هاست که مورد تقاضای کاربران است اما بالاخره در آی‌او‌اس ۱۴ که بعدتر در سال جاری میلادی منتشر می‌شود، اعمال خواهد شد.

علاوه بر ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی آینده شکل و شمایلی تازه به صفحه خانه آیفون خواهد بخشید و ابزارک‌هایی دارد که اگر گوشی قفل نباشد نشان می‌دهد و هم‌چنین کاربران می‌توانند برنامه‌های خود را آن طور که مایل‌اند بچینند و دیگر نیاز نیست برای دست‌یابی به یک برنامه پراستفاده صفحه‌های بی‌انتها را ورق بزنند.

اپل در مراسم رونمایی امسال به این دو ویژگی جدید اشاره چندانی نکرد. این اولین بار است که اپل مراسم سالانه خود را بدون مخاطب برگزار می‌کند.

در این مراسم به اعلان‌های گوشی اشاره کردند که بخشی از یک طراحی «واسط کاربر فشرده» است و وقتی مشغول کارهای دیگر هستید، اطلاعاتی بیش‌تر نظیر نشان‌گر سیری و ویدیوها را روی صفحه نمایش نشان می‌دهد.

وقتی تماسی جدید دریافت شود به عنوان نواری در بالای گوشی ظاهر می‌شود به جای آن که کل صفحه نمایش را اشغال کند. کاربر می‌تواند مانند قبل با کلیک بر آن به تماس پاسخ دهد ولی هم‌چنین می‌تواند با بالا کشیدن نوار مذکور تماس دریافتی را رد کند یا با پایین کشیدن آن با گزینه‌هایی بیش‌تر برای پاسخ روبه‌رو شود.

این ویژگی هم برای تماس‌های سنتی و هم تماس‌های فیس‌تایم اعمال خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اپل پیشنهاد داد برنامه‌هایی که به کاربران تماس تلفنی و ویدیویی ارائه می‌دهند، نظیر اسکایپ، نیز برنامه‌های خود را به‌روز کنند تا با طراحی واسط کاربر فشرده منطبق باشد. این بدان معنی است که بعضی از نرم‌افزارها حداقل در اوایل سیستم عامل جدید هنوز ممکن است از نسخه قدیمی‌تر که کل صفحه نمایش را اشغال می‌کرد بهره جویند.

تغییر برنامه‌های پیش‌فرض در فهرست بلندبالای ویژگی‌های آی‌او‌اس ۱۴ که در سایت اپل منتشر شده تقریبا پنهان بود. اواخر صفحه این فهرست یک ویژگی را معرفی می‌کند که بالاخره به کاربران اجازه می‌دهد برای مثال از جیمیل به عنوان برنامه ایمیل خود یا گوگل کروم به عنوان مرورگر پیش‌فرض خود استفاده کنند.

توضیح این به‌روزرسانی می‌گوید: «برنامه پیش‌فرض ایمیل یا مرورگر اینترنت را خودتان تعیین کنید تا هروقت می‌خواهید ایمیلی جدید بنویسید یا روی لینکی کلیک کنید از آن برنامه استفاده شود.»

اپل هنوز مشخص نکرده که این ویژگی‌ها به برنامه‌های دیگر هم تسری خواهد یافت یا خیر. کاربران می‌گویند گوشی باید به آن‌ها اجازه بدهد تا بتوانند برای مثال برنامه‌های پیش‌فرض عکاسی، دیدن عکس‌ها، و شنیدن موسیقی را هم در گوشی خود انتخاب کنند. اما به‌روزرسانی فعلی حداقل در مراحل اولیه فقط شامل دو مورد مذکور خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از زندگی