گیاهان شنونده ارکستر سمفونیک بارسلونا

اقدامی به شدت نمادین در دفاع از ارزش هنر، موسیقی و طبیعت

نوازندگان خانه اپرای بارسلونا برای سالنی پر از گل و گیاه اجرا کردند تا لغو قوانین قرنطینه را در اسپانیا جشن بگیرند.

در این مراسم که توسط یوجینیو امپودیا، هنرمند مفهومی خلق شده بود خانه اپرای گرن تئاتر دل لیسیو (Gran Teatre del Liceu) روز دوشنبه (۲۲ ژوئن) با ۲ هزار و ۲۹۲ گلدان پر شد.

این گیاهان به اجرای اپرای کریزانتمی ساخته جاکومو پوچینی دعوت شدند که توسط گروه زهی اوسلی کوارتت (UceLi Quartet) نواخته شد و با اتمام مراسم و ادای احترام نوازندگان، ویدیوی مراسم به نحوی تدوین شد که گویا گیاهان برگ‌های خود را برای تشویق نوازندگان تکان دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاقه‌مندان نیز قادر بودند پخش زنده این مراسم را از خانه تماشا کنند، کنار همان گیاهانی که از گل‌خانه‌ای محلی آمده بودند و بعد از مراسم به کارمندان نظام پزشکی مشغول در بیمارستان و کلینیک بارسلونا اهدا شدند.

در بیانیه‌ای از این خانه اپرا، پروژه امپودیا را «اقدامی به شدت نمادین در دفاع از ارزش هنر، موسیقی و طبیعت و نامه‌ای که از بازگشایی و از سرگیری فعالیت‌هایمان بعد از یک دوره دردناک و غریب خبر می‌دهد.» توصیف کرد.

این بیانیه هم‌چنین خبر از تمایل خانه اپرا برای «ارائه گونه‌ای متفاوت از بازگشت به فعالیت‌های سابق» داد که «بتواند ما را به چیزی اساسی مانند رابطه با طبیعت نزدیک‌تر کند».

در واکنش به شیوع عالم‌گیر ویروس کرونا، اسپانیا از ۱۴ مارس تحت قرنطینه رفت و وضعیت اضطراری در این کشور بالاخره در روز یک‌شنبه ۲۱ ژوئن پایان یافت.

سالن‌های فرهنگی و هنری اکنون در سراسر کشور با محدودیت‌هایی جدید برای تعداد حاضران در محل، اجازه بازگشایی دارند.

© The Independent

بیشتر از موسیقی