پایگاه سیاسی اوکازیو کورتز در رقابت با عظیم‌ترین نهادهای سیاسی واشینگتن

کمک‌های مالی مردمی به سوی کارزار انتخاباتی کورتز سرازیر می‌شود

نماینده دموکرات نیویورک ظرف ۱۸ ماه گذشته بیش از ۱۰.۵ میلیون دلار از طریق نهادهای مالی مستقل و مردم پول جمع کرده است - JOE RAEDLE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

تنها ظرف دو سال، خانم نماینده الکساندریا اوکازیو کورتز پایگاهی سیاسی برای خود ساخته که با عظیم‌ترین و چشم‌گیر‌ترین نهادهای سیاسی واشنگتن رقابت می‌کند.

نماینده دموکرات ایالت نیویورک بیش از هر نماینده دموکرات دیگری که در پاییز آینده به دنبال انتخاب مجدد هستند، پول خرج کرده است و در این دوره تاکنون حداقل ۶.۳ میلیون دلار هزینه کرده در حالی که نمایندگی یکی از لیبرال‌ترین حوزه‌های انتخاباتی کشور را برعهده دارد.

البته جایی برای نگرانی نیست. بنابر اطلاعات جمع‌آوری شده توسط کمیسیون فدرال انتخابات، خانم اوکازیو کورتز هنوز ۴.۶ میلیون دلار پول نقد در حساب کارزار انتخاباتی خود دارد چرا که ظرف حدودا ۱۸ ماه گذشته بیش از ۱۰.۵ میلیون دلار جمع کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای خانم اوکازیو کورتز هزینه‌های گزاف کارزار انتخاباتی به نحوی سرمایه‌گذاری در آینده سیاسی‌اش است. برای دست‌یابی به پایگاهی ثابت و پایدار از اهداکنندگان برای خود و تبدیل شدن به بازیگری قوی در عرصه ملی، سیاست‌مداران باید هزینه‌های هنگفتی خرج کنند.

اما خانم اوکازیو کورتز که همواره از مهمانی‌های مجلل و شام‌های هزار دلاری فراری است، مهمانی‌هایی که به طور سنتی به عنوان صندوق خزانه کارزارهای سیاست‌مداران عمل می‌کنند، باید به سمت جذب توجه هواداران در دنیای مجازی برود کما این که خود او نیز موفقیت و حمایت از خود را حاصل «جنبشی» ترقی‌خواه معرفی می‌کند.

براساس آمار کمیسیون فدرال انتخابات، خانم اوکازیو کورتز تاکنون در این دوره بیش از یک میلیون دلار خرج تبلیغات فیس‌بوکی کرده و خواستار کمک‌های مالی کوچک (یعنی ۲۰۰ دلار یا کم‌تر) به کارزار انتخاباتی خود شده است.

تنها در ماه مه، ستاد انتخاباتی خانم نماینده بیش از ۱۶۸ هزار و ۵۶ دلار خرج تبلیغات در فیس‌بوک کرد و از حامیان مالی خود خواست به او در غلبه بر سه رقیب خود در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در حوزه چهاردهم، کمک کنند. این انتخابات روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد و اساسا مشخص خواهد کرد چه کسی برنده انتخابات سراسری در این حوزه شدیدا لیبرال خواهد شد.

بزرگ‌ترین تهدید علیه خانم اوکازیو کورتز، یک مجری سابق تلویزیون و نویسنده با نام میشل کاروسو کابررا است که جمهوری‌خواه سابق بوده و از حمایت قابل توجه حامیان مالی عمده‌ای برخوردار است که به طور ویژه در بخش مالی و تجاری نیویورک مشغول‌اند.

خانم کاروسو کابررا در یک مناظره مجازی حزب دموکرات برای انتخابات دور مقدماتی آخر هفته گذشته درباره خانم اوکازیو کورتز گفت: «او دموکراتی سوسیالیست و نیرویی تفرقه‌افکن است.»

خانم کاروسو کابررا گفت: «او برای این زمان مناسب نیست، گزینه‌ای اشتباه برای نیویورک است و انتخابی اشتباه برای محلات ماست.»

اما موفقیت مالی کارزار مجازی و مردم‌نهاد خانم اوکازیو کورتز حکایت از واقعیت دیگری دارد: براساس پرونده این کاندیدای مجلس در سایت اپن سیکرتس (Open Secrets) هدایای مالی کوچک حدود ۸۰ درصد پول‌های ستاد انتخاباتی خانم نماینده در این دوره را تشکیل می‌دهد.

در مقایسه و براساس اطلاعات سایت اپن سیکرتس، بیش‌ترین کمک‌های مالی جمع‌آوری شده در میان نمایندگان مجلس توسط استیو اسکالیس، نماینده جمهوری‌خواه، بوده که تنها ۴۴ درصد از ۲۰ میلیون پول کارزار او از طریق کمک‌های مالی کوچک جمع‌آوری شده بود. 

بیش‌ترین پول جمع‌آوری شده توسط یک نماینده دموکرات مجلس هم متعلق به آدام شیف، بازرس اصلی تحقیقات استیضاح است که فقط ۵۴ درصد از تمام پول‌های کارزار خود را از طریق کمک‌های مالی کوچک جمع‌آوری کرده است.

خانم اوکازیو کورتز هم‌چنین کارمندان متنوعی برای ستاد انتخاباتی خود استخدام کرده که به او در اجرای کارآمد امور کمک می‌کنند.

حدود ۳۶ نفر در طول ماه‌های مه و ژوئن از خانم نماینده دست‌مزد دریافت کردند که بیش‌تر شبیه تعداد کارمندان یک سناتور جدی است.

در واقع خانم اوکازیو کورتز هنوز احتمال رقابت علیه چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا را کنار نگذاشته است که قرار است در سال ۲۰۲۲ برای انتخاب مجدد در انتخابات شرکت کند.

وقتی در ماه آوریل پولیتیکو پلی‌بوک (Politico Playbook) از او درباره احتمال رقابت در دور مقدماتی در برابر آقای شومر پرسید، او پاسخ داد: «صادقانه بگویم این دوره آن قدر دیوانه‌وار است که هیچ یک از ما نمی‌دانیم در سال ۲۰۲۲ کجا خواهیم بود.»

حداقل یک نفر معتقد است خانم اوکازیو کورتز برنده چنین رقابتی خواهد بود: دونالد ترامپ.

رییس جمهور با بازتوییت کردن واشینگتن تایمز روز یک‌شنبه درباره فشاری که خانم اوکازیو کورتز پیش رو دارد تا علیه آقای شومر رقابت کند، او را تشویق کرد.

آقای ترامپ نوشت: «در واقع چنین اقدامی پیش‌رفتی بزرگ خواهد بود و او برنده خواهد شد.»

© The Independent