کیت میدلتون به یاد پسربچه‌ تازه از دنیا رفته، گل آفتابگردان می‌کارد

فریزر دلف ۹ساله در ماه ژانویه بر اثر بیماری نادر نشانگان «کُتز پلاس» درگذشت

کیت میدلتون - Aaron Chown / POOL / AFP

دوشس کمبریج قول داده است به احترام پسربچه ۹ ساله‌ای که در ماه ژانویه بر اثر بیماری نادری جان سپرد گل آفتاب‌گردان بکارد.

فریزر دلف هفت هفته در آسایش‌گاه ایچ در میلتون کمبریج به سر برد و سپس بر اثر بیماری نشانگان کُتز پلاس درگذشت. این بیماری نادر به چند اندام  بدن لطمه می‌زند و ناهنجاری‌هایی در مغز پدید می‌آورد.

در ویدیویی از تماس انجام گرفته از طریق نرم‌افزار زوم که اقامت‌گاه سلطنتی کلارنس هاوس هم‌رسان کرده است، کیت در کنار دوشس کورنوال به مناسبت هفته آسایش‌گاه کودکان که تا ۲۸ ژوئن ادامه دارد با خانواده دلف صحبت می‌کند.

استوارت و کارلا دلف و پسر ۱۳ساله‌شان استویی نیز به تماس با دوشس پیوستند. استویی به تازگی به منظور پول جمع کردن برای آسایش‌گاه ایچ مسیری را به مسافت پنج کیلومتر تحت پوشش حامیان مالی دویده بود.

استویی به کیت گفت دیدن سروان سر تام مور که با راه‌پیمایی درون باغچه‌‌اش بیش از ۳۳ میلیون پوند برای سازمان خدمات ملی بهداشت جمع کرد به وی انگیزه داد تا برای آسایش‌گاه پول جمع کند.

این نوجوان قصد داشت فقط ۵۰۰ پوند برای پشتیبانی از آسایش‌گاه در دوران همه‌گیری کرونا جمع کند ولی توانست بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ پوند جمع کند.

کامیلا گفت: «سروان کارهای زیادی برای این کشور انجام داده است و الهام‌بخش خیلی‌ها شد. تو باید خیلی آمادگی داشته باشی استویی.»

استویی هم تعریف کرد که چقدر با برادر کوچک‌تر خودش صمیمی بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «فریزر فقط برادرم نبود. بهترین دوستم بود.»

دوشس پرسید هنگام بستری بودن فریزر خدمات آسایشگاه ایچ چطور بود و کارلا پاسخ داد: «خیلی آدم‌های خوبی هستند.

نه فقط به فریزر که به همه خیلی عالی رسیدگی می‌کردند. مواظب بودند راحت باشد و به ما سخت نگذرد. هر روز برای ما پخت‌وپز می‌کردند.

بابانوئل هم آمد. قول‌وقرارهای عروسی‌مان را هم تجدید کردیم.»

بعد از تماس از طریق برنامه زوم آقای دلف که ۴۲ سال دارد به بی‌بی‌سی گفت: «کاترین گفت به یاد فریز گل آفتاب‌گردان می‌کارد.»

گل آفتاب‌گردان را اغلب نماد مراقبت‌های آسایش‌گاهی به شمار می‌آورند.

© The Independent

بیشتر از زندگی