جام جهانی فوتبال زنان: مگان راپینو سرود ملی آمریکا را نخواند

خود داری از خواندن سرود ملی و موج نظرات منفی در شبکه های اجتماعی

آمریکا سه شنبه شب از تصمیم مگان راپینو در خودداری از خواندن سرود ملی این کشور در مراسم گشایش بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان علیه تایلند، اظهار شگفتی و دلزدگی کرد.

راپینو، با اعضای تیمش در خواندن سرود ملی آمریکا همراهی نکرد و دستش را روی قلبش نگذاشت.

همانطور که پیش بینی می‌شد، خودداری او از خواندن سرود ملی باعث به راه افتادن موج نظرات منفی در شبکه‌های اجتماعی شد، اما این موضع راپینو تازگی ندارد.

در سال ۲۰۱۶، او نخستین ورزشکار سفید پوست بود که به تأسی از کالین کپرنیک، بازیکن سابق لیگ ملی فوتبال، که علیه بی عدالتی نژادی و سرکوب سیستماتیک در آمریکا اعتراض کرده بود، در طول پخش سرود ملی زانو زد.

ماه گذشته، راپینو به سایت ورزشی «یاهو اسپورتز» گفت او«احتمالا هرگز دیگر سرود ملی آمریکا را نخواهد خواند.»

راپینو در این مصاحبه گفت از بابت بحث و جدل‌هایی که در سطح ملی در مورد زانو زدنش در گرفته، و نیز تصمیم فدراسیون فوتبال آمریکا برای مجبور کردن فوتبالیست‌ها به احترام به پرچم این کشور، متأسف است.

او افزود: «استفاده از وطن پرستی قالبی برای دفاع علیه ماهیت این اعتراض ناشی از ضعف نفس است، و این کاری است که فدراسیون ملی فوتبال می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مگان: «بیانیه فدراسیون ملی فوتبال (آمریکا) و مقرراتی که بدون تعامل با من وضع کردند، مثل همان کاری است که لیگ ملی فوتبال کرده ـ خودداری از گفتگو، تلاش برای متوقف کردن آنچه انجام می‌دهم در عوض گفتگو و یافتن راه حلی که برای همه قابل درک باشد.»

بدون تردید، خودداری راپینو از پیوستن به اعضای تیمش برای خواندن سرود ملی، بر توانایی‌اش اثر نگذاشته است. او در یک بازی سیزده-هیچ، نهمین گل تیم آمریکا را وارد دروازه تایلند کرد.

© The Independent

بیشتر از ورزش