جان بولتون: به جو بایدن رای نمی‌دهم

جان بولتون پیش از این گفته بود که نمی تواند از ترامپ حمایت کند

کتاب افشاگر آقای بولتون تجربه کار او را با آقای ترامپ به عنوان سومین مشاور امنیت ملی توصیف می‌کند- Drew Angerer/Getty Images/AFP

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی، گزارش‌هایی را که ادعا می‌کنند او در انتخابات ماه نوامبر ایالات متحده به جو بایدن رای خواهد داد انکار کرد.

این انکار بعد از آن ابراز شد که مقاله‌ای در نشریه دیلی تلگراف روز یک‌شنبه ادعا کرد آقای بولتون بنا دارد برای ریاست جمهوری به نماینده حزب دموکرات رای دهد.

سارا تینسلی، سخن‌گوی آقای بولتون، به سایت خبری آمریکایی اکسیوس گفت: «این ادعا اشتباه است. آقای سفیر هرگز نگفته است بنا دارد به جو بایدن رای دهد.»

او افزود: «آقای بولتون در روزهای اخیر همواره گفته است که نام یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار را به صندوق خواهد انداخت. بگذارید تمام شک و شبهه‌ها را برطرف کنم: او به ترامپ یا بایدن رای نخواهد داد.»

مشاور سابق که در فاصله ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ برای دولت ترامپ کار کرد هم‌چنین آشکارا گفته است که از انتخاب مجدد ترامپ حمایت نخواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بولتون در مصاحبه‌ای برای تبلیغ کتاب جدید خود با نام «اتاقی که همه چیز آنجا اتفاق افتاد» (The Room Where It Happened) که در آن شدیدا به رییس جمهور انتقاد می‌کند، به شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت: «به نظرم او نباید رئیس جمهور باشد. به نظرم او شرایط لازم برای این کار را ندارد. به نظرم او حتی کفایت انجام این کار را هم ندارد.»

او افزود: «به نظر من او جمهوری‌خواهی محافظه‌کار نیست. من در ماه نوامبر به او رای نخواهم داد. قطعا به جو بایدن هم رای نخواهم نداد. فرد جمهوری‌خواه محافظه‌کاری پیدا خواهم کرد و نام او را روی برگه رای خواهم نوشت.»

بولتون در طول مصاحبه خود با مارتا رداتز، خبرنگار شبکه ای‌بی‌سی، هم‌چنین گفت که مایل است آقای ترامپ به عنوان رییس جمهوری تک‌دوره‌ای در یادها بماند.

او گفت: «کاملا اطمینان خاطر دارم که ما می‌توانیم از پس یک دوره بربیاییم، حتی اگر با وقوع یک معجزه فرد جمهوری‌خواه محافظه‌کار دیگری در ماه نوامبر انتخاب نشود، اما درباره دو دوره ریاست جمهوری او، شک و تردید بیش‌تری دارم.»

کتاب افشاگر آقای بولتون که روز سه‌شنبه گذشته منتشر شد، تجربه کار او را با آقای ترامپ به عنوان سومین مشاور امنیت ملی توصیف می‌کند. او بعد از اختلاف نظر با رییس جمهور در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ از کار خود برکنار شد.

رییس جمهور در روزهای اخیر به آقای بولتون حمله کرده و در مصاحبه با شبکه خبری فاکس او را «فردی خودفروخته» نامید و در توییتر نوشت او «فرد خرفتی حوصله‌سربر و حال‌به‌هم‌زنی است که فقط می‌خواهد جنگ به پا کند».

هفته گذشته یک قاضی درخواست دولت آقای ترامپ برای مسدود کردن انتشار این کتاب را رد کرد.

© The Independent