زنان در اپ‌های دوست‌یابی «کمتر» سراغ مردانی می‌روند که گربه دارند

طبق یک تحقیق زنان به عکس‌ مردانی که گربه بغل گرفته‌اند تمایل کمتری داشتند

زنانی که در سن دانشگاه هستند مردانی را که گربه دارند، دارای صفات مردانه کم‌تری می‌بیند- REUTERS/Christian Hartmann

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زنان تمایل کم‌تری دارند تا در برنامه دوست‌یابی، سراغ مردانی بروند که عکسی از خودشان با گربه را به اشتراک گذاشته‌اند.

طبق یافته‌های یک مطالعه جدید که توسط دانشمندان دانشگاه ایالت کلرادو صورت گرفته، مردانی که در عکس صفحه‌های برنامه‌ دوست‌یابی‌شان گربه‌ای را بغل کرده‌اند، دارای «صفات کم‌تر مردانه»، «حساسیت بیش‌تر» و«نامناسب‌تر برای قرار عاشقانه» به نظر می‌رسند.

برای این مطالعه حدود ۱۳۸۰ نفر بررسی شدند.

به زنان بین ۱۸ تا ۲۴ سال دو عکس از یک مرد در اوایل دهه بیست سالگی‌اش نشان داده شد.

در هر دو عکس مردی که موی مشکی داشته، با بلوز آبی رنگ به تن در مقابل پس‌زمینه سفید قرار گرفته است.

تنها تفاوت این بود که در یکی ازعکس‌ها او با یک گربه خانگی ژست گرفته بود و در دیگری بدون آن بود.

سپس در مورد جنبه‌های مختلف این دو عکس از زنان سؤال شد؛ سوالاتی در مورد شخصیتی که از آن‌ها برداشت می‌کنند، مردانگی آن‌ها، این‌که چقدر برای قرار عاشقانه مناسبند و آیا دوست دارند وارد رابطه طولانی‌مدت با آن‌ها بشوند یا رابطه کوتاه‌مدت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مطالعه دریافت که به طور کلی مردی که با گربه ژست گرفته بود در مقایسه با مردی که گربه نداشت، تاثیر منفی بیشتری داشته است.

اگر چه عکس با گربه بعضی تاثیرات مثبت، مانند دوستانه‌تر بودن و انعطاف‌پذیرتر بودن مرد را نشان می‌دهد.

در آغوش داشتن گربه هم‌چنین احتمال اعتماد به نفس بالاتر و اجتماعی بودن او را در مقایسه با عکس تنهای او، نشان می‌دهد.

این مطالعه در نتیجه می‌گوید: «این تحقیق نشان می‌دهد زنانی که در سن دانشگاه هستند (در مقایسه عکس مرد تنها با عکس همان مرد با گربه) مردانی که گربه دارند را با صفات مردانه کم‌تری می‌بیند.»

با این حال توجه به این نکته مهم است که آیا این یافته‌ها تحت تاثیر این است که زنان مشاهده‌گر، هویت شخصی خود را «سگ» یا «گربه» تعریف می‌کنند یا خیر. این تعریف از فرهنگ آمریکایی می‌گوید که «مردان گربه دوست» صفات مردانه کم‌تری دارند و شاید نشان دهد «مردان سگ‌دوست» میان غالب زنان دگرجنس‌گرا در سن این مطالعه، ارجح هستند.

طبق این تحقیق: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که حیوانات خانگی، در انتخاب زنان از همراه و یا کسی که برای قرار عاشقانه انتخاب می‌کنند، نقش مهمی ایفا می‌کند، اما با نگاه دقیق‌تر متوجه می‌شویم که تاثیرات گونه های مختلف خانگی، بسیار حائز اهمیت است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی