عذرخواهی ناکافی مدیرعامل یوتیوب بابت محتوای ضدهمجنسگرایی

«یوتیوب همیشه خانه‌ای برای آفرینشگران دگرباش بوده»

سوزان وویچیکی، مدیرعامل یوتیوب، بابت تصمیم شرکت‌اش مبنی بر اجازه ماندن ویدیوهایی با محتوای ضد همجنسگرایان بر روی این وبسایت از جامعه دگرباشان جنسی پوزش خواست، اما از تغییر این تصمیم خودداری کرد.

خانم وویچیکی که در «کنفرانس کد» در اسکاتسدیل آریزونا صحبت می‌کرد، توضیح داد که چرا یوتیوب اقدام قاطعی علیه استیون کراودر، مجری محافظه کار انجام نداده است. کراودر در کانال یوتیوب خود، با توهین‌های ضد همجنسگرایانه به کارلوس مازا، یک کاربر دیگر یوتیوب، حمله کرد.

هفته پیش، مجموعه‌ای ویدیویی از توهین‌های آقای کراودر علیه آقای مازا، پس از انتشار در توییتر، همه‌گیر شد و بیش از سه میلیون بار دیده شد. در این ویدیوها، این تحلیلگر دست راستی، یک رشته اصطلاحات توهین آمیز ضد همجنسگرایانه را برای اشاره به آقای مازا به کار برد.

بر اساس «رهنمودهای جمعی یوتیوب»، محتوای غیرقابل پخش عبارت است از هر چیزی که «عمدا به منظور تحقیر کسی، ابراز نظرها یا ویدیوهای شخصی آزاردهنده و منفی در باره شخصی دیگر، یا برانگیختن دیگران به آزار یا تهدید افراد در یوتیوب یا بیرون از آن، منتشر شود.»

آقای مازا در توئیتی نوشت که یوتیوب با خودداری از رعایت قوانین خودش، دارد به زورگوهای فضای مجازی، قدرت می‌دهد.

خانم وویچیکی گفت: «چالش زمانی پیش می‌آید که با چنین اتهامی روبرو می‌شویم، که البته آن را خیلی جدی می‌گیریم.»

خانم وویچیکی همچنین گفت: «ما باید این سیاست‌ها را به طور منسجم اعمال کنیم، چون اگر به شکل منسجم اعمال نشوند، میلیون‌ها شخص دیگر خواهند گفت: «پس این ویدیو چی؟ پس این یکی ویدیو چی؟ پس آن یکی ویدیو چی؟»

مدیرعامل یوتیوب به ترانه‌های رپ و ویدیوهای کمدی حاوی الفاظ نژادگرایانه یا جنسیت زده‌ای اشاره کرد، که مشمول ممنوعیتی کلی در به کار بردن چنین الفاظی هستند.

او تایید کرد که موضع یوتیوب در ارتباط با کانال آقای کراودر برای جامعه دگرباشان جنسی «خیلی آزار دهنده» است و گفت که یوتیوب «بسیار متاسف» است که عده زیادی را ناراحت کرده است.

هنگامی که یکی از حضار، از او خواست در باره عذرخواهی‌اش بیشتر توضیح بدهد، خانم وویچیکی گفت که در نهایت، تصمیم به انسجام سیاست گذاری گرفته شد.

او گفت: «من شخصا بی‌نهایت متاسفم. یوتیوب همیشه خانه‌ای برای آفرینشگران دگرباش بوده و برای همین این موضوع خیلی ناراحت کننده است.»

مدیرعامل یوتیوب تأکید کرد: «هرچند تصمیم سختی بود، سخت‌تر از آن، این بود که این تصمیم را ما گرفتیم که همیشه مأمن مهمی برای دگرباشان هستیم... ما به عنوان یک شرکت واقعا می‌خواهیم از جامعه دگرباش حمایت کنیم. فقط از نقطه نظر سیاست‌گذاری، ناچاریم منسجم باشیم. اگر این محتوا را حذف کنیم، ویدیوهای بسیار زیاد دیگری را هم باید از روی وبسایت حذف کنیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی