هواپیمایی ماهان: خاطره خلبان ما درباره قاسم سلیمانی دروغ است

«در صورت تکرار و نشر و بسط این خبر، پیگیری قضایی می‌کنیم»

تصویر قاسم سلیمانی در کنار آیت‌الله علی سیستانی در جریان رژه نظامی در بصره، ۱۴ ژوئن-  Hussein FALEH / AFP

شرکت هواپیمایی ماهان، با انتشار اطلاعیه‌ای حرف‌های امیر اسداللهی، یکی‌از خلبان‌های شاغل در این شرکت، را تکذیب کرد. این خلبان شرکت مسافربری ماهان روز گذشته با ذکر خاطره‌ای از یکی از پروازهای این شرکت به سوریه گفته بود که همراه با قاسم سلیمانی «هفت تن» بار ممنوعه بوده است.

در اطلاعیه این شرکت هواپیمایی که هشت بند دارد آمده است که «شرکت ماهان اعلام آمادگی می‌نماید تا چنانچه هر یک از رسانه های معاند، سند یا مدرکی دال بر ادعای مطرح شده در مورد این پرواز اعم از تاریخ پرواز، شماره پرواز یا هر ادعای دیگری دارند با ذکر جزئیات آن بیان نمایند تا مورد بررسی قرار دهد». 

هم‌چنین در این بیانیه ادعا شده است که « بدون تردید نقل چنین داستانی وهم آلود زائیده ذهنی خلاق و داستان پرداز است و نمی‌تواند به هیچ روی دستاویزی برای دشمنی‌های آتی معاندین گردد».  

شرکت هواپیمایی در پایان اطلاعیه خود مدعی شده است که «در صورت تکرار و نشر و بسط این خبر از سوی رسانه‌های مختلف، حق پیگیری قضایی آن برای این شرکت هواپیمایی محفوظ است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امیر اسداللهی،‌ یکی از خلبانان شرکت هواپیمایی ماهان،‌ خاطره‌ای از بازرسی هواپیمای این شرکت در بغداد تعریف کرده بود که براساس این خاطره هنگام سفر قاسم سلیمانی به سوریه همراه با این سردار سپاه «بار ممنوعه» بوده است. 

به گفته این خلبان،‌ قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس، هنگام بازرسی این هواپیما در فرودگاه بغداد «لباس مهندس پرواز» را پوشیده و در «کابین خلبان» مخفی شده است.

بر اساس این خاطره که در پایگاه «اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام»  منتشر شده است،هواپیمای حامل قاسم سلیمانی در سال ۹۲،‌ ۲۰۰ مسافر و هفت تن «بار ممنوعه» را به سمت دمشق حمل می‌کرده که در فرودگاه بغداد ناچار به فرود شده است. 

اسداللهی، خلبان این هواپیما گفته که پس از فرود اجباری در بغداد و بررسی هواپیما «از قاسم سلیمانی خواسته لباس‌های خود را با لباس‌های مهندس پرواز عوض کند و او هم پذیرفته است و در کابین خلبان باقی مانده است».

بر اساس این روایت،‌ تعدادی از نیروهای آمریکایی و عراقی داخل هواپیما را بازرسی کرده‌اند و هنگام بازرسی بارها، این خلبان شرکت هواپیمایی ماهان به یکی از نیروها «دلار رشوه داده» و مامور مورد نظر هم از بازرسی منصرف شده است.

اسداللهی مدعی شده است که پس از این ماجرا سلیمانی به او گفته «اگرمن رییس جمهور بودم مدال افتخار گردنت می‌انداختم.»

آمریکا سال ۲۰۱۱ میلادی شرکت ماهان را به اتهام «کمک به سپاه پاسداران در انتقال مخفیانه سلاح و نیرو به مناطق مختلف از جمله سوریه» تحریم کرد.

بیشتر از