پس از ۲۴ روز دو مورد تازه از بیماری کرونا در نیوزیلند ثبت شد

هر دو مورد بیماری به دنبال سفر ناقلان از بریتانیا به نیوزیلند اعلام شده‌اند

نخست‌وزیر نیوزیلند، جاکیندا آردن - Marty MELVILLE / AFP

نیوزیلند پس از سه هفته نخستین موارد آلودگی به کووید ۱۹ را در دو بریتانیایی که وارد کشور شده‌اند، اعلام کرد. آزمایش کرونای این دو مثبت بوده است.

مقامات بهداشتی نیوزیلند روز سه‌شنبه اعلام کردند این دو زن که اعضای یک خانواده هستند همراه با یکدیگر درروز ۷ ماه ژوئن وارد نیوزیلند شده و در هتلی که به این منظور در اوکلند در نظر گرفته شده تحت قرنطینه قرار گرفتند.

به این دو زن که یکی سی و چند ساله و دیگری چهل و چند ساله هستند به خاطر ملاحظات بشردوستانه اجازه داده شد که در روز ۱۳ ژوئیه از قرنطینه اجباری دولت خارج شده و به دیدار پدر و مادرشان که در حال احتضار است بروند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هیچ یک از آن‌ها پیش از سفر از ولینگتون به اوکلند در ۶۵۰ کیلومتری پایتخت، تحت آزمایش یا تشخیص کووید ۱۹ قرار نگرفته بوده است.

مسؤولان می‌گویند آن‌ها برای رسیدن به اوکلند از یک وسیله نقلیه خصوصی استفاده کرده بوده‌اند. ممکن است یکی دیگر از اعضای خانواده و افراد دیگری که در قرنطینه هستند در خطر ابتلا به کووید ۱۹ باشند.

دکتر اشلی بلوم فیلد، رییس نظام درمانی، روز سه‌شنبه گفت یکی از زنان عوارضی ملایم داشته ودیگری پیش از آن که به عنوان بخشی از برنامه جداسازی در مرکز ارزیابی ولینگتون آزمایش شود عارضه‌ای نداشته است.

او در بیانیه‌ای گفت: «به موارد استثنایی مبتنی بر ملاحظات انسانی تنها زمانی مجوز داده می‌شود که قرنطینه کامل شخصی، آزمایش‌های بهداشتی و سلامتی در جامعه مورد توافق قرار گیرد.

فرض بر این است هر که در فهرست موارد استثنایی قرار می‌گیرد ناقل خطر کووید ۱۹ بوده و باید تمام تدابیر احتیاطی لازم برای مدیریت این خطر در موردش اجرا شود.

ما با خانواده‌های سوگوار هم‌دردی می‌کنیم هرچند مورد امروز تایید تصمیم اخیر (دولت) است که موارد استثنا نباید شامل حضور در مراسم خاک‌سپاری معمول و مراسم سوگواری سنتی بومیان نیوزیلند شود.»

هر دو زن اکنون در ولینگتون در قرنطینه شخصی هستند.

موارد جدید ویروس کرونا دولت را مجبور کرده سیاست استثناهای بشردوستانه‌اش را در مورد مقررات قرنطینه مسافرانی که وارد نیوزیلند می‌شوند مورد تجدید نظر قرار دهد.

دکتر دیوید کلارک، وزیر بهداشت نیوزیلند دستور داده این خط مشی تا زمانی که دولت بتواند به این سیستم «اعتماد» کند، ملغی شود.

آقای کلارک گفت: «استثناهای بشردوستانه باید تنها با دقت هرچه تمام‌تر موارد نادر را شامل شوند. به نظر می‌رسد این مورد شامل آزمایش‌هایی که انتظارش را داشتیم نشده است. این غیرقابل قبول است.

تدابیر مرزی، کلید اصلی دفاع ما در مقابل کووید ۱۹ است و باید مطمئن شویم که با  دقت و سخت‌گیری هرچه بیشتر اعمال می‌شوند.

رییس نظام درمانی این روند را در ارتباط با دو مورد اخیر مورد بررسی قرار خواهد داد. او هم اکنون دستور داده که من‌بعد آزمایش تمام افرادی که در مراکز قرنطینه هستند باید پیش از ترک محل منفی باشد.»

این ماجرا کمی بیش از یک هفته پیش رخ داده که جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در کشور متوقف شده است.

مقررات حفظ فاصله اجتماعی پس از کاهش سطح هشدار بیماری از دو به یک لغو شد.

© The Independent

بیشتر از جهان