مرگ قهرمان سنگنوردی فرانسه بر اثر سقوط از کوه

لوس دوادی، از یک صخره در نزدیکی خانه‌اش در جنوب شرقی فرانسه سقوط کرده بود

لوس دوادی در هنگام مرگ ۱۶ سال داشت-Handout / AFP

به گفته فدراسیون کوه‌نوری فرانسه (FFME) ، لوس دوادی ۱۶ ساله هنگام عبور از دو منطقه کوه‌نوردی به همراه گروهی از دوستان خود، لیز خورد و از ارتفاع ۱۵۰ متری سقوط کرد و بر نقطه‌ای از مسیر عبور کوه‌نوردان افتاد. 

این فدراسیون گفت: «با غم و اندوه فراوان، جامعه کوه‌نوردان روز یک‌شنبه خبر از دست دادن یکی از اعضای خود را شنید. لوس قهرمان جوانی بود از جامعه کوه‌نوردان فرانسه با آینده‌ای نویدبخش. در سن ۱۶ سالگی آینده درخشانی پیش روی او بود. امروز تمام فدراسیون عزادار است.» 

دوادی قهرمان مسابقات جوانان در رشته سنگ‌نوردی بولدرینگ بود. یک رشته کوه‌نوردی که بخشی از مسابقات المپیک سال آینده توکیو خواهد بود. 

او سال گذشته برای اولین بار در مسابقات قهرمانی بزرگ‌سالان شرکت کرد و توانست رتبه پنجم جام جهانی بولدرینگ را در شهر وایل از ایالت کلورادو آمریکا به خود اختصاص دهد. 

فدراسیون بین‌المللی ورزش کوه‌نوردی او را «ورزشکاری درخشان و مستعد» توصیف کرده است. در حالی که هم‌زمان باشگاه ورزشی او، چمبرلی اسکالاد، گفته در غم از دست دادن «زنی جوان و سرشار از انرژی، احساسات و استعداد» به سوگ نشسته است. زنی که «شخصیتی زیبا» داشت. 

بیشتر از ورزش