ملانیا ترامپ به ارتش تبریک تولد گفت اما تولد شوهرش را تبریک نگفت

بانوی اول آمریکا در عکس‌های خانوادگی تولد ترامپ هم حاضر نشده است 

هزاران نفر روز یک‌شنبه از این فرصت استفاده کردند تا رییس‌جمهور را دست بیاندازد- Olivier DOULIERY / AFP

ملانیا ترامپ جزو کسانی بود که این آخر هفته تولد شوهرش، ریيس‌جمهور آمریکا، را تبریک نگفت با این‌که در همان روز به بزرگ‌داشت تولد ارتش آمریکا اشاره کرد و بابت آن تبریک گفت.

ضمن آن که وقتی دونالد ترامپ به همراه دخترش، ایوانکا، و دامادش، جرد کوشنر، وارد واشینگتن دی سی شد، خانم ترامپ همراهش نبود.

ایوانکا، دختر بزرگ ترامپ، پیش از این در توییتر تولد پدر را تبریک گفته بود و نوشته بود: «تولدت مبارک! دوسِت دارم!»

گفته می‌شود این سه برای جشن تولد هفتاد‌وچهار سالگی رییس‌جمهور روز یک‌شنبه در ایالت نیوجرسی، گلف بازی کرده‌اند. ضمن این‌که این روز سالگرد ۲۴۵ سالگی بنیان‌گذاری ارتش آمریکا بود.

اما به نظر می‌رسد خانم ترامپ در رسانه‌های اجتماعی به شوهرش بی‌توجهی کرده است. او پستی از ارتش آمریکا را به اشتراک گذاشت که در آن نوشته بود: «امروز ۲۴۵ سال شجاعت، تعهد، مهارت و پاسخ به فراخوان خدمت را بزرگ می‌داریم. ما ارتش آمریکا هستیم.»

رییس‌جمهور خودش هم بعدا این پیغام ارتش آمریکا را ریتوییت کرد. اما در ضمن پست دیگری با اشاره به تولدش عکس خودش و خانم ترامپ را که در حال رقصیدن دیده می‌شوند به اشتراک گذاشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هزاران نفر روز یک‌شنبه از این فرصت استفاده کردند تا رییس‌جمهور را دست بیاندازد و در توییتر دست به تحسین چهل و چهارمین رییس‌جمهور آمریکا، باراک اوباما و محکوم کردن آقای ترامپ زدند.

یکی از کاربران فیلمی از آقای اوباما پخش کرد و نوشت: «ما باهوش‌ترین، فصیح‌ترین و خوش‌تیپ‌ترین رییس‌جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا را دوست داریم، قدرش را می‌دانیم و دل‌مان برایش تنگ شده است.»

عباراتی چون «روز قدردانی از اوباما» و «همه تولدها مهم‌اند» از جمله هشتگ‌هایی بودند که در طول روز برای دست انداختن آقای ترامپ مورد استفاده قرار گرفتند.

شعار «همه تولدها مهم‌اند»‌ مشخصا خطاب به آن دسته از طرفداران ترامپ است که با عبارت «تمام زندگی‌ها مهم‌اند» به مقابله با جنبش «جان سیاهان مهم است» آمده‌اند. در روزهای اخیر آمریکا شاهد اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی نظام‌مند و خشونت پلیس بوده است.

یک نفر نوشت: «تولد ترامپ است؟ چه مضحک. تمام تولدها مهم‌اند! خسته شدم آن قدر خزعبلاتی مثل «تولدت مبارک دونالد ترامپ» شنیدم.»

غیاب خانم ترامپ از جشن‌های عمومی تولد رییس‌جمهور در حالی است که یک نویسنده مدعی شده او توافق پیشاازدواج خود را پس از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ تغییر داده است.

دفتر بانوی اول این ادعاهای کتاب جدید ماری جردن به نام «هنر معامله یک زن: داستان گفته‌نشده ملانیا ترامپ»‌ را رد کرده است.

گفته می‌شود این کتاب مدعی است که خانم ترامپ کوشیده توافق مالی خود با شوهرش را تقویت کند و جایگاه میراث پسرشان، بارون، را تضمین کند.

© The Independent

بیشتر از جهان